دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت : بازیگر اصلی صنعت گردشگری سلامت بخش خصوصی است که در این راستا حمایت های دولت از بخش خصوصی میتواند راهگشا باشد.

امین حقیقت دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور درگفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد جهان گفت: صنعت گردشگری در جایگاه سومین صنعت پر درآمد جهان است، در کشور ما نیز گردشگری سلامت وضعیت مناسبی دارد، اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت ۳ برابر گردشگری‌های دیگر درآمدزا است گفت: ما با معرفی صحیح توانمندی‌های پزشکی و گردشگری خود می‌توانیم بسیار به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمک کنیم وقطعا با برنامه ریزی‌های دقیق و تبین راه کار‌های با کمک وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی وضعیت گردشگری سلامت به شرایط مطلوبی خواهد رسید.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در خصوص چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت گفت: تبلیغات منفی که در مورد گردشگری ایران در دنیا اتفاق افتاده یکی از چالش‌های اصلی پیش روی ماست همچنین رقبای منطقه‌ای ما مانند ترکیه و هندوستان که فعالیت خود در این حوزه را بسیار دیرتر از ما آغاز کردند با پیشرفت‌ای خود در برخی از موارد از ما پیشی گرفته اند.

وی با اشاره به پیشرفت علوم پزشکی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان ادامه داد: با نحوه صحیح معرفی و اطلاع رسانی دقیق به همراه اصلاح و ارتقاع زیر ساخت‌ها قطعا در جذب گردشگر سلامت موفق خواهیم بود.

حقیقت ضمن اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری سلامت گفت: بازیگر اصلی صنعت گردشگری سلامت بخش خصوصی است که در این راستا حمایت‌های دولت از بخش خصوصی، مهیا کردن بستر مناسب در این بخش، نظارت دقیق و ارائه راهکار‌های دقیق می‌تواند راهگشا باشد.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در پایان گفت:اصفهان با ظرفیت ایی که در گردشگری تاریخی، فرهنگی دارد جزو مقاصد اصلی گردشگری در دنیا است و گردشگری سلامت می‌تواند در کنار گردشگری تاریخی فرهنگی موفق باشد که این امر با کمک مسئولین امر قابل دسترس خواهد بود.


انتهای پیام/م
 

جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.