رسانه‌های نزدیک به مبارزان یمنی از حمله پهپادی گسترده جدیدی علیه فرودگاه نظامی عربستان در جیزان خبر می‌دهند.

حمله پهپادی جدید مبارزان یمنی علیه فرودگاه عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مبارزان یمنی در تازه‌ترین حمله پهپادی خود فرودگاه نظامی عربستان سعودی در جیزان را هدف قرار دادند.

پایگاه شبکه المسیره به نقل از منابع نظامی اعلام کرد مبارزان یمنی بار دیگر در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف سعودی، در عملیاتی گسترده  محل استقرار پهپادهای سعودی و اهدافی نظامی در فرودگاه جیزان در جنوب عربستان را با پهپادهای تهاجمی « قاصف کِی۲» هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تأیید حمله جدید به فرودگاه جیزان عربستان هشدار داد: «حملات ما به مناطق عسیر، نجران و جیزان عربستان محدود نخواهد ماند و دشمن سعودی باید بداند در صورت تشدید وضعیت، ما گسترده حملات خود را افزایش خواهیم داد».

این مقام نظامی یمنی با بیان اینکه حمله پهپادی جدید تمام اهداف موردنظر را منهدم کرده و تردد هوایی در فرودگاه جیزان عربستان هم‌اکنون متوقف است افزود: «یمن ‌هم‌اکنون فناوریهای پیشرفته‌ای در اختیار دارد که سامانه‌های آمریکایی و غیرآمریکایی توان مقابله با آنها را ندارند. برخی از این فناوریها را به‌زودی در نشست‌های خبری اعلام خواهیم کرد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تأکید بر حق دفاع یمنی‌ها در مقابل جنایتهای ائتلاف سعودی-اماراتی علیه مردم یمن گفت: «موشک‌های بالستیک هوشمند و انواع مختلف پهپادهای یمنی، توان زدن هر هدفی در سراسر خاک عربستان را دارند و حملات ما به مناطق کنونی محدود نخواهد ماند».

وی همچنین درباره توان موشکی و پهپادی مبارزان یمنی افزود: «یمن توان ساخت مداوم موشک و پهپاد را دارد، به طوری که نه تنها برای چند ماه بلکه برای چند سال مداوم قادر به مقاومت خواهیم بود».

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چارچوب راهبرد جدید «فرودگاه در برابر فرودگاه» و در پاسخ به حملات مداوم هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی علیه مردم یمن، در یک ماه گذشته بیش از ده حمله پهپادی موفق علیه فرودگاه‌های نظامی و تأسیسات نفتی عربستان انجام داده است.

عربستان و امارات به همراه چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی -رئیس جمهوری مستعفی یمن- به قدرت کرده است.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۵۰ هزار کشته و ده‌ها هزار زخمی داشته است. همچنین بر اثر این حملات، میلیون‌ها یمنی آواره و زیرساخت‌های این کشور ویران شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار