در پی تلاش‌های بسیار حزب عدالت و توسعه برای ابطال نتایج انتخابات شهرداری استانبول، مردم ترکیه در پایتخت این کشور به منظور انتخاب شهردار پای صندوق‌های رأی می‌روند.

شهروندان استانبول برای بار دوم پای صندوق‌های رأی می‌روندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، مردم شهر استانبول روز یکشنبه این هفته برای بار دوم به منظور انتخاب شهردار این شهر به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی شهرداری استانبول نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت سیاسی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و سیاست‌های دولت او خواهد داشت.

پس از جنجال تقلب در انتخابات ۳۱ ماه مارس سرانجام هیأت شورای عالی انتخابات ترکیه اواسط اردیبهشت با هفت رأی مثبت در برابر چهار رأی منفی، نتیجه این انتخابات را لغو و اعلام کرد بار دیگر انتخابات شهردار شهر استانبول روز ۲۳ ژوئن برگزار خواهد شد.

در انتخابات ۳۱ مارس، اکرم امام اوغلو، نامزد حزب مخالف دولت ترکیه در برابر نامزد حزب عدالت و توسعه اردوغان، پیروز انتخابات اعلام شد. اما حزب عدالت و توسعه مدعی تقلب و جرایم سازمان‌یافته در این انتخابات شد و تأکید کرد نتایج این انتخابات باید لغو شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار