به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها پس از چند ساعت از فاش شدن تصاویر پژو ۲۰۰۸ جدید در اینترنت، شرکت پژو از شاسیبلند جدید خود رونمایی کرد، مدل ۲۰۰۸ به واسطه شباهتی که به مدل ۳۰۰۸ دارد، مانند یک نسخه کوچکتر از ۳۰۰۸ شناخته میشود، خود شرکت پژو نیز امیدوار است مدل ۲۰۰۸ بتواند در بازار مانند ۳۰۰۸ فروش بالایی داشته باشد. این مدل همانند ۲۰۸ جدید، با سه نوع پیشرانه بنزینی، دیزلی و الکتریکی تولید و عرضه خواهد شد.
خریداران قادراند مدل بنزینی را با پیشرانه ۱.۲ لیتری PureTech در سه قدرت ۹۹، ۱۲۸ و ۱۵۳ اسببخار تهیه کنند. مدل دیزلی از پیشرانه ۱.۵ لیتری BlueHDI با ۹۹ اسببخار استفاده میکندکه به سیستم انتقال دستی متصل است. اما از همه مهمتر، نسخه الکتریکی (e-۲۰۰۸) از باتری با ظرفیت ۵۰ کیلوواتساعت استفاده میکند و به پیشرانه ۱۳۶ اسببخاری مجهز شده است. این مدل از شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی بهره میبرد، این بدان معنا است که ۸۰ درصد از باتری ۵۰کیلوواتساعتی تنها در ظرف ۳۰ دقیقه شارژ میشود. مدل تمام الکتریکی براساس رکورد WLTP دارای بازه حرکتی ۱۹۳ مایل (۳۱۰ کیلومتر) بوده و به دلیل جایگیری باتری در کف خودرو، فضای صندوق و داخل کابین، تفاوتی با دیگر نسخههای ۲۰۰۸ ندارد.
یکی از مواردی که شرکت فرانسوی پژو در تمامی نسخههای ۲۰۰۸ رعایت کرده، استفاده از فناوریهای جدید و ویژگیهای امنیتی نوین است که شاسیبلند ۲۰۰۸ را در زمره خودروهای بهروز و مدرن بازار قرار میدهد. به عنوان مثال سیستم دستیار رانندگی هوشمند از سیستمهای دستیار رانندگی بین خطوط، هشدار عبور از خطوط، کنترل کروز انطباقی و عملکرد ایست و حرکت تشکیل میشود. البته دیگر سیستمهای هوشمند پژو ۲۰۰۸ شامل، دستیار هوشمند پارک خودرو، ترمز خودکار، دستیار رانندگی بین خطوط، دستیار چراغ هوشمند، تشخیص و توصیه محدودیت سرعت، مانیتورینگ نقاط کور و مواردی از این دست میشود. در داخل کابین ویژگیهایی مانند سیستم صوتی Focal به همراه ۱۰ بلندگو، فرمان در اندازه کوچک و نمایشگر HUD نیز قابل توجه است. مدیر پژو در انگلیس در مورد این مدل اعلام کرد:" مدل جدید ۲۰۰۸ دومین محصول پژو محسوب میشود که خریداران میتوانند میان نسخههای بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی آن بدون تفاوت در فناوری و ویژگیهای بهکار رفته انتخاب نمایند. این مدل بار دیگر تعهد ما برای
بیشتر بخوانید: تویوتا همه را بهت زده کرد + تصاویر
انتهای پیام/
در حین نوشتنش احساس حقارت کردم به جای مدیران خودروسازی ها ... شرم واژه کوچکیست برای اینچنین بی کفایتی ها