مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت:پیش بینی می شود ۷ هزار تن گیلاس از سطح باغات صحنه برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۷ هزار تن گیلاس از باغات صحنه به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت؛ پیش بینی می‌شود از سطوح ۵۰۰ هکتاری باغات گیلاس صحنه بیش از ۷ هزارتن محصول برداشت شود.

سیروس نوروزی ارقام کشت شده گیلاس در این شهرستان را تکدانه، سیاه مشهد، حاج یوسفی، صورتی لواسان و ارقام جدید ارلی استار، سویت ان، سویت هرت اعلام کرد و افزود؛ با توجه به بهره وری بیشتر باغات مدرن اقداماتی نیز جهت احداث باغات گیلاس با پایه‌های رویشی نیمه کوتاه مانند گزیلا ۴ صورت گرفته است.

نوروزی تعداد افراد شاغل در سطح باغات گیلاس این شهرستان را ۷۰۰ خانوار اعلام کرد و گفت؛ با توجه برداشت دستی گیلاس اشتغالزایی این محصول یکماهه است.

مدیر جهاد کشاورزی صحنه در ادامه گفت؛ عمده مناطق کشت گیلاس این شهرستان در دهستان‌های خدابنده لو و حر می‌باشد و هدف از برپایی جشنواره گیلاس در صحنه نیز تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول و افزایش در آمد سرانه کشاورزان از طریق باغداری اصولی و ایجاد صنایع تبدیلی است.

نوروزی در پایان سطح زیر کشت باغات شهرستان صحنه را ۸ هزار هکتار شامل انواع درختان هسته دار و دانه دار اعلام کرد.

گفتنی است جشنواره گیلاس شهرستان صحنه امروز با حضور مقامات استانی و محلی در روستای دهلق دهستان خدابنده لو شهرستان صحنه برگزار شد.


انتهای  پیام/ز

 

برگزاری جشنواره گیلاس شهرستان صحنه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.