حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مهم‌ترین برنامه‌‌های قوه قضاییه را تشریح کرد.

حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌های کشور نباید دچار آسیب شود/ مبارزه با فساد در صدر برنامه‌های دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) که امروز به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه برگزار شد، در در رابطه با مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته قوه قضاییه را به تمام همکاران قضایی که در جهت احقاق عدالت تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی افزود: هفته قوه قضاییه برای بنده و همکارانم فرصتی است که بتوانیم یک بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام راحل بر اجرای عدالت تأکید داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی امام خمینی (ره) و میثاق با آرمان‌های بلند آن حضرت برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است که یک بار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام راحل را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی، اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم.

وی با بیان اینکه پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را امام (ره) برافراشت، افزود: ۴۰ سال گذشته امام خمینی (ره) به قصد گسترش معروف‌ها و باید‌های الهی و نهی از همه پلشتی‌ها، زشتی‌ها و تبهکاری‌ها این پرچم را بلند کردند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امام خمینی (ره) محور اخلاص بودند، گفت: نگاه به مردم و خواسته آن‌ها و توجه و دلدادگی به خدا در مکتب سیاسی امام راحل موج می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه مهمترین برنامه تحولی قوه قضاییه در این دوره رفع اطاله دادرسی، توجه به حقوق عامه، کاهش پرونده‌های ورودی و اجرای عدالت است، تصریح کرد: مبارزه با فساد در صدر برنامه‌های دستگاه قضاست.

وی افزود: در سیره و روش امام خمینی (ره) توجه به حق الناس بسیار مورد تاکید است است، لذا مدیران اجرایی، دستگاه‌های مسئول و مسئولان تقنین و قانونگذاری و همکاران قضایی باید دیدگاه و تاکید امام (ره) را نسبت به حق الناس و حقوق عامه مورد توجه قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه از مسائل مورد تاکید در این دوره توجه به حقوق عامه خواهد بود، تصریح کرد: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع شود و حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب شود، لذا مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
از جمله حقوق مردم این است که شکر ۳۵۰۰ و قند ۵۵۰۰ و روغن جامد ۵ کیلویی به قیمت ۳۶۶۰۰ به وفور در تمام مغازه ها یافت شود نه اینکه شکر آزاد ۸۰۰۰ تومان و قند آزاد ۱۰۰۰۰ تومن و روغن آزاد ۶۰۰۰۰ تومان باشد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
لطفا به قضات محترم و رفتارشان با ارباب رجوع نظارت بشه
خداشاهده ما به همین هم راضی هستیم اما باوجود شما انتظارات بالا رفته نباید قاضی محترم چنان با تحکم برخورد کنه که برای حرف زدن هم ترس داشته باشی و نتونی حرفت رو درپیشگاه دادگاه محترم بزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ناامیدم اتفاق خاصی نمی افتد گرانی ثانیه به ثانیه بیشترمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
به فکر گرانی ها هم باشید
France
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بسمی تعالی
ریاست محترم قوه قضاییه جناب آقای رییسی
سلام علیکم
متاسفانه این چندمین نامه کارمندان اورژانس ۱۱۵مازندران میباشد ،امیدوارم پیام ما به شما انتقال یابد ،ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران متاسفانه اندکی از کل مطالبات قانون بهره وری را به دیوان عدالت اداری به عنوان کل پرداخت مطالبات بیان کردن ،در صورتی که مطالبات بسیار بیشتر از این بوده ویک نقض قانون اشکار میباشد،در ضمن افزایش حقوق قانون فوق العاده ویژه که حق قانونی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی است برای پرسنل اورژانس ۱۱۵ هنوز اعمال نکردند با اینکه یکی از پرسنل حکم قطعی قانون فوق العاده ویژه را از دیوان گرفته وبرای این فرد اجرا شده از اجرایش برای سایرین پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی امتناع میکنند.
با تشکر از طرف جمیع پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی مازندران
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خدایا کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۲۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این برخورد شما، شامل حال گرانفروشی سایپا و ایران خودرو هم میشه ؟! یا این دو حلبی ساز معاف از برخورد هستند؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خب بسم الله از کارخونه هایی باعث و بانی گرانی و بدبختی مردم شدن شروع کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سایت باشگاه خبرنگاران جوان یک رسانه جهانی برای فارسی زبانان است من یک زمانی آرزوداشتم نظرم درسطح وسعت ایران خوانده شود وصحبت بادوستان می گفتیم فلانی خیلی نفوذدارد که توانسته نظرش را دریک روزنامه محلی به چاپ برساند الان به لطف خدا وتسهیلات فراهم شده توسط سایت باشگاه خبرنگاران جوان فراتراز ایران درگستره وسعت جهانی هم، خواننده های فارسی زبان نظرات من رامی خوانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
کارخانه قیمتش50درصدگرانه تا چه برسه ب بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مردم زیربارفشاراقتصادی له شدند کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
وظیفه قوه قضاییه مقابل با فساد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
الان دیه ی ی فوتی با ی خودرو ایرانی برابر شده.اهن از جان انسان ارزشمند تر شده.ی خودرو پژو از پارسال تا حالا ۵۰۰ درصد گرانتر شده.پژو اتومات نزدیک ۱۸۰ میلیون تومان شده.این خیلی حق الناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
اقای رئیسی سلام.تبریک میگم.و عاجزانه ی خواهش ازتون دارم در خصوص بی عدالتی که من یکماه قبل تصادف کردم و زانویم شکسته و رباط و مینیکس پایم پاره شده.و نیاز به تعویض مفاصل زانو دارم.ولی دیه جوابگوی هزینه ی عملم نیست.این بی عدالتیه که همه تجهیزات پزشکی و مخارج چند برابر بشه و دیه ی ثالث بدون رشد.پس من جوان چطوری عمل کنم.درد و نقص عضوم هیچ.لا اقل مخارج پام چی میشه.شرکتهای بیمه ای با زرنگی امسال بیمه ثالث را دو برابر و بدنه را چند برابر کردند. تازه برخی پزشکیهای قانونی تحت فشارند که با وجود این مصیبتها و تورمها حتی حاضر نمیشند واقعیت را به استناد مدارک پزشکی مستدل بنویسند.گناه من معلول چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خوب گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مسپولین عزیز اینقدر شعار ندین عمل کنين توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
اونهایی که به خودرو و خونه نیازمندن رو از طریق اعطای امتیاز و زمین دولتی و تخفیف پروانه کمک کنید وگرنه گردن دلال ها گردن کلفت تر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
لطفا به فکر جوانها باشید و حمایتشان کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام لطفا راجع به وضعیت کسایی که تو آزمون سال 1396 سازمان بازرسی کل کشور قبول شدند و تکمیل مدارک کردند اما هنوز واسه کمیسیون و مصاحبه دعوت نشدند پیگیری کنید.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این سید به دل مینیشند سالم باشی همیشه دست حق به همرات.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۳۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بایدقاطعانه بامفسیدن گردن کلفت ی مثل خودروسازهابرخوردکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
جناب رئیسی بزرگوار از اعضای بدنه قضایی شورای حل اختلاف هست که بصورت افتخاری بالای دوازده سال هست بدون حقوق زحمت می کشند و دریافتی بسیار ناچیزی دارند . قرار بود در مجلس وضعیت شان مشخص و حقوق دریافت کنند اما دریغ که وضعیت بهتر که نشده بدتر هم می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام
از شما به عنوان یک خبرگزاری درخواست دارم برای وضع حجاب گزارش تهیه کنید.مانتوها تبدیل شدن به تور با یک تک پوش کوتاه و شلوار کوتاه.چرا باید تو بازار یک دونه مانتو جلو بسته گیر نیاد.مد رو چه کسانی به ملت و تولید کننده دیکته میکنه.چرا باید همچین مانتوهایی تولید بشه ؟
-
رضایی
۱۱:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
برخورد رییس دفترهای بازپرس ها در دادسرها با مردم خیلی تند و بد برخورد است. لطفا رسیدگی شود.
-
حسین
۱۱:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
وافعا نمی گذارید حق مردم ضایع شود؟! پس چرا با دو کلاهبردار بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا بدلیل گرانفروشی و احتکار برخورد نمی کنید؟! پراید 3 تومنی رو 55 میلیون میفروشند این فساد نیست؟! قطعه رو با دلار 4200 تومنی وارد کردند و به مردم 14000 تومنی فروختند این فساد نیست؟! دلالان را به استخدام خود در آوردند و میلیونها ماشین احتکار کردند و می کنند این فساد نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۳۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
احسنت این درد مردم است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ریسی دوست داریم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۵ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام بر سید عزیز.شما که حرف از حقوق مردم میگویید 7200 نفر استخدامی قوه قضاییه هم جز ملت هستند.تو رو خدا فکری به حال ما کنید.2 سال ااز عمرمان گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
درود به ریسی تا الان که خوب کار کرده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خلیی خوب پیش می روید بخصوص اطاله دادرسی . بخاطر همین در بررسی محاکمه نجفی بعضی فکر می کردند که چندین ماه باید طول بکشد تا مردم فراموش کنند ولی در چند روز بررسی ها انجام شد بعضی اعتراض کردند که قصدی تو کار است که قضاوت ناعادلانه است در حالیکه در تمام بررسی ها باید اینطور سریع باشد تا تخلف و فساد انجام نگیرد و یا کاهش یابد الحمدالله حرف و عمل یکی است.
-
عباس گودرزی
۱۰:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام برادر رئیسی به نظر بنده بستن راه فساد از برخورد با فساد ، موثرتر ، مفید تر ، کم هزینه تر ، و به نفع مردم و جامعه است . شما تصور کنید مقداری سکه طلا در مسیر کاروان قضات قرار گیرد ، چند درصد به سکه ها دست نمی زند ؟ ولی اگر همان سکه ها در گاوصندوقی محکم و ایمن قرار گیرند ، به نظر شما چند درصد می تواند به آن دستبرد بزند ؟ لذا در فکر اصلاح قوانین و مسدود نمودن راه مفاسد اقتصادی باشید . البته طرح حذف نقدینگی اینجانب می تواند همان گاوصندوق ایمن باشد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین کاظم پور
۰۷:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
حذف پول فیزیکی و جایگزینی پول الکترونیک و شفافیت مالی ارزان ترین و مطمئن ترین راه جلوگیری از فساد مالی است
و افرادی که با آن مخالفت می کنند ، یقینا در عدم شفافیت منافعی دارند که در شفافیت آنرا از دست می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
درود برشما سيد بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مبارزه با فساد از کوچه وبازار نمیشود باید از هم رده های خودتان و بالاترشروع کنید تا بقیه حساب کارشان را بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اتفاقا باید از روئسای سه قوه و معاونانشان شروع شود و تا من کارمند پایین در دور افتاده ترین شهر برسد
-
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این شوخی بود؟
Germany
رز
۰۹:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
به گرانی خودرو
و خونه رسیدگی کنید

به گرانی و تخلف تولید کنندگان

گرانی کاغذ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بهتر است اول عمل کنیم بعد صحبت کنیم تا حالا هر چی شنیدیم حرف بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سید عزیز
اول به موضوع فساد در قوه قضاييه رسيدگي کنيد