نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: بهترین تبلیغ برای قوه قضاییه رضایت مردمی و عملکرد آن است.

عملکرد مثبت و رضایت مردمی بهترین تبلیغ برای قوه قضائیه/ لزوم ارتباط با بدنه جامعه و اطلاع از مشکلات مردم به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان دستگاه قضایی استان، بهترین تبلیغ برای قوه قضاییه را عملکرد آن‌ها دانست و گفت: ایجاد ارتباط با بدنه جامعه و اطلاع از مشکلات و حرف مردم گام مهمی در قوه قضاییه است که نشان از رشد این مجموعه دارد.

وی با بیان اینکه عدم آشنایی مردم با قانون یکی از مشکلات جامعه است گفت: این موضوع باعث می‌شود برخی از مردم به راحتی رأی دادگاه را نپذیرند و در جواب آن تنها حق خود که شاید درست هم نباشد را طلب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قضاوت یک فن است نه صرفاً یک علم ،ادامه داد: صرف اینکه فردی قانون را یاد بگیرد نمی‌توان گفت حتماً قاضی خوبی هم هست، زیرا در این رشته افرادی که تجربه بیشتری دارند درصد موفقیت آن‌ها بیشتر است.

آیت الله شعبانی موثقی  با بیان اینکه در کنار قضاتی که فعالیت خود را تازه شروع کرده‌اند حضور افراد باتجربه نیز نیاز است،گفت: در بعضی از مواقع قانون و اخلاق با هم در تعارض‌اند، قضات مجبور به حرکت در یک چارچوب خاصی هستند، اما گاهی اوقات قاضی بین وجدان خود و قانون درگیر است که باید فکری برای این مشکل شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیشرفت دستگاه قضا به معنای رشد در عدالت است تأکید کرد: از زمان حضور آیت‌الله رئیسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم.

انتهای پیام/د.ا

میزان اطلاع جامعه از قانون افزایش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.