جهانگیری اساسنامه صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس‌جمهور اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را پس از تایید شورای نگهبان ابلاغ کرد.

جهانگیری اساسنامه صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته را ابلاغ کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «اسحاق جهانگیری» امروز شنبه اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را پس از تایید شورای نگهبان ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسات ۳۰ آبان ۱۳۹۷ و ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ به پیشنهاد مشترک سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بند (۲) ماده (۶۹) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، اساسنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را تصویب کرد.

برهمین اساس، خدمات کارشناسی و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی به صورت اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، بیمه‌های تخصصی از طریق شرکت‌ها و مؤسسات بیمه‌ای مربوط، کمک‌های بلاعوض، پرداخت یارانه سود تسهیلات از مجمله موضوعات فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته است.

همچنین، این صندوق در زمینه‌های تخصصی خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته و خدمات مربوط به آنها، خدمات مهندسی و طراحی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، نمونه‌سازی (آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی) و تولید نیمه صنعتی، صنعتی و انبوه ضمانت نامه صادر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار