سینما فرهنگ یزد با تغییر کاربرى و تبدیل شدنش به فروشگاه زنجیره اى قلب دوستداران هنر را سوزاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، چند سالى از بسته شدن سینما فرهنگ و تبذیل شدندش به فروشگاه زنجیره ای می گذرد و امید‌های هنرمندان و هنر دوستان براى بازگشایى این سینماى قدیمى براى همیشه به نا امیدى تبدیل شد، چراکه قفسه مواد غذایى جایگزین صندلى هاى خاطره انگیز قدیمی‌ ترین سینماى یزد شد.

با بسته شدن این مرکز فرهنگى و تاسیس نشدن مرکز تفریحى و فرهنگى دیگرى در همسایگى سینما فرهنگ جوانان و خانواده هایشان سردرگم نحوه گذران اوقات فراغت خود شدند و بجاى گذاشتن خوراک فرهنگى بر سفره هاى خانواده‌ها با بى تدبیرى مسئولان خوراک غذایى را در بین آن‌ها گستراندند.

این اتفاق در حالى افتاد که استان یزد به شدت از کمبود محیط هاى فرهنگى رنج می‌برد و با ادامه ى بى توجهى مسئولان باید منتظر مرگ زودتر از موعد فرهنگ یکى از باتمدن‌ترین شهر هاى ایران باشیم.

محمد دهقان هراتی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: ساختمان سینما فرهنگ به طور کامل فروخته شده و چند سالی است به عنوان فروشگاه فعالیت می کند و امکان راه اندازی مجموعه فرهنگی در این مکان وجود ندارد.

دهقان هراتی با اشاره به احیای سینما ایران افزود: این سینما که قرار بود چند سال پیش احیا شود متاسفانه سرمایه گذاری در این بخش صورت نگرفت.

هرچه بود سینما فرهنگ نیز به سینما هاى ایران و دانش آموز پیوست که در گذر زمان یاراى رویارویى با ناملایمات را نداشتند.

انتهای پیام/ص

سینما فرهنگ برای همیشه به فروشگاه تبدیل شد

برچسب ها: سینما ، فرهنگ و هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.