کدام مدارس مجاز به دریافت پول در زمان ثبت نام هستند؟

در آخرین روز‌های خرداد ماه اکثر مدارس اقدام به ثبت نام برای سال تحصیلی جدید می‌کنند. در این ایام یکی از سوالات مهم والدین این است که کدام مدارس مجاز به گرفتن مبالغی برای ثبت نام هستند؟

کدام مدارس مجاز به دریافت پول در زمان ثبت نام هستند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین روز‌های خرداد ماه اکثر مدارس اقدام به ثبت نام برای سال تحصیلی جدید می‌کنند. در این ایام یکی از سوالات مهم والدین این است که کدام مدارس مجاز به گرفتن مبالغی برای ثبت نام هستند؟

البته در این میان تکلیف بعضی از والدین با مدارس از همان ابتدا روشن است. منظورم مدارس غیر انتفاعی است که مبالغ شهریه آن‌ها از همان ابتدا مشخص است. در مشهد شهریه مدارس ابتدایی غیر انتفاعی چیزی حدود ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

این در حالی است که برای مدارس غیر انتفاعی دوره متوسطه والدین باید با شهریه ۵ تا ۶ میلیون تومان کنار بیایند. تلکیف مدارس دولتی که در سر در آن‌ها نیز واژه دولتی آورده شده است هم مشخص است. والدین در هنگام ثبت نام موظف هستند فقط مبلغ بیمه و کتاب‌های آموزشی فرزندانشان را بپردازند.

حتی مسئله‌ای مانند مجلات نیز دلبخواهی است. چیزی که والدین را بیشتر دچار سردرگمی می‌کند درباره مدارس هیئت امنایی و وقفی است. براساس مصوبات مدارس هیئت امنایی از آن جایی که با بودجه دولتی سرپا هستند اجازه ندارند مبالغی را با عنوان شهریه هیئت امنایی از والدین طلب کنند. هر چند که می‌توانند مشارکت‌های مالی و غیر مالی داوطلبانه والدین را قبول کنند. دقت کنید مشارکت داوطلبانه!

منبع: خراسان

انتهای پیام/

کدام مدارس از شما پول می گیرند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد999
۱۱:۳۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه کلیه مدارس اعم از خصوصی و دولتی تا پول هنگفت ندی نمینویسن اسم دانش اموز رو و چیزی بنام دلبخواهی در کمک به مدرسه کشک...فقط و فقط اجبار.مسوول بی کفایت نتیجش اینه
Iran (Islamic Republic of)
نادر محسنی
۱۲:۱۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
با سلام من خودم مدیر مدرسه دولتی هستم متاسفانه دولت برای هر دانش آموز سه تومان سرانه پرداخت میکند وکلی پول از دبستان جهت دفتر نمره پوشه کار بیمه دانش اموزان پول مجله درریافت میکند که مبلغ هنگفتی است بماند پول گاز برق و آب دبستان