نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حیات وحش کشور حال و روز خوشی ندارد و از سویی این میزان شکار به هیچ وجه متناسب با شرایط اقلیمی کشور نیست.

میزان شکار به هیچ وجه متناسب با شرایط اقلیمی کشور نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که سازمان محیط زیست توان نظارت بر حوزه‌ی شکار را ندارد از این سازمان خواست تا در راه‌اندازی قرق‌های اختصاصی به شیوه‌ی فعلی بازنگری کند.

وی افزود: سازمان محیط زیست توان نظارت بر حوزه‌ی شکار را ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی راه‌ندازی قرق‌های اختصاصی و کشتار حیات وحش برای درآمدزایی را اقدامی بسیار غیرمنطقی دانست و عنوان کرد: این اقدام پیامد‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه شکار در دنیا منسوخ شده و در کشور ما نیز باید ممنوع و تفنگ‌ها کنار گذاشته شود، گفت: قرق‌های اختصاصی گزینه‌ی مناسبی نیست و نمی‌توان گفت که شکار کنترل شده و نسل حیات وحش افزایش یافته، زیرا به هیچ وجه این موضوع دیده نمی‌شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر شرایط و وضعیت حیات وحش به هیچ وجه برای شکار مناسب نبوده و شاهد رشد جمعیت حیات وحش در قرق‌ها نیستیم بنابراین اداره‌ی قرق‌های اختصاصی به شیوه‌ی فعلی به هیچ وجه کارشناسی نیست.

بختیاری افزود: در گذشته که منابع طبیعی دست جوامع محلی بود به خوبی حفاظت می‌شد بنابراین به صورت جدی نیاز است محیط زیست قرق‌های اختصاصی با شیوه‌ی فعلی را حذف و بازنگری کند.

انتهای پیام/س

حیات وحش کشور حال و روز خوشی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار