به گزارش خبرنگار
نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نسل S-class اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی، به خیابانهای ایران قدم گذاشت و به همین دلیل در این روزها، بهسختی میتوان مدل ۲۰۱۴ این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید.
در این نسل، که با کد W۲۲۲ شناخته میشود، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته، که حالا بهروزتر و پیشرفتهتر بود. مهمترین تغییر فنی W۲۲۲ استفاده از سیستم تعلیق جدید MBC (بهجای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با کمک رادار و دوربین جلو میتواند تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت، فاصله ۱۵ متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعتگیر، میزان سفتی کمکها را تغییر دهد.
تعلیق MBC تنها برای مدلهای ۸ سیلندر قابل سفارش بود و در برخی نسخههای وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W۲۲۲ فقط در مدل S۵۰۰ به کشورمان آمد و گرانترین تیپ آن First Class نام داشت که ۴ نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد.
به لحاظ تنوع آپشنها، خوشبختانه تمامی مدلهای وارداتی یا «چهار کیلد» هستند یا «پنج کلید». مدلهای چهار کلید به گرمکن فرمان، هشداردهنده تغییرلاین، سنسور کمکی پارک و دوربین ۳۶۰ مجهزند و مدلهای پنج کلید نیز علاوهبر اینها، سیستم کمکی ماندن در لاین هم دارند.
آخرین قیمت خودرو را
اینجا مشاهده کنید.
انتهای پیام/