معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: خام‌فروشی تولیدات کشاورزی از استان ارزش‌افزوده ناشی از فراوری آن را نصیب سایر استان‌ها می‌کند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : بخش کشاورزی از دیر باز به عنوان پایه توسعه استان کرمانشاه شناخته شده است.

وی گفت : حدود ۵.۵ درصد از اراضی زراعی کشاورزی کشور در استان کرمانشاه است و می‌توان گفت جزو یکی از استان‌هایی هستیم که در کنار خاک حاصلخیز دارای منابع آبی خوبی نیز هستیم.

وی افزود: در استان کرمانشاه تا کنون ۱۰ سد به بهره برداری رسیده است و هشت سد دیگر نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و بخش عمده‌ای از آنها می‌تواند در آینده وضعیت استان کرمانشاه را متحول کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخش کشاورزی می‌تواند در آینده در توسعه اقتصادی استان مؤثر واقع شود، گفت: در این راستا تقویت بانک کشاورزی استان ضروری است و استانی با این قابلیت‌ها می‌تواند برای پیشبرد کارهای ما بسیار مؤثر باشد.

حاتمی یادآور شد: از ۴ ماه پیش بازرسی از طرح‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد و حدود ۶۷ طرح ما با یک دستور جدی در حال پیگیری است.

وی افزود: تأمین نقدینگی بانک کشاورزی برای طرح توسعه روستایی و مناطق زلزله زده با ۵۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز به دریافت کمک‌های جدیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: همچنین جابه‌جایی تأمین سرمایه در گردش به سمت سرمایه ثابت متناسب با ظرفیت استان می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی اذعان داشت: استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان صادرکننده شیرین‌بیان خام به سایر کشورها بوده است اما ارزش‌افزوده آن نصیب ایران می‌شود.

حاتمی ادامه داد: شیرین بیان به صورت خام از استان کرمانشاه به استان فارس صادر می‌شود که در آنجا با یک پردازش کوچک به جهت استفاده در صنعت داروسازی به آلمان صادر می‌شود که ما به دنبال این هستیم که این فرآوری در استان کرمانشاه صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه ۱.۵ میلیون هکتار جنگل، مراتع و منابع طبیعی دارد و این موضوع مهمی است تا فضای خوبی برای کشت گیاهان دارویی به وجود آوریم.

وی اظهار داشت: همچنین یک واحد مونتاژ تراکتور در استان داریم که امیدواریم با راه اندازی این واحد بخشی از نیاز استان برطرف و بتوانیم صادرات را نیز داشته باشیم.

 

انتهای پیام/د

بخش کشاورزی پایه توسعه

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.