قائم مقام سازمان امور عشایری ایران گفت: ۲هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای بیش از ۲۸۰ طرح آبرسانی و توسعه شبکه‌های آبیاری در مناطق عشایری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شاهپور علایی مقدم  قائم مقام سازمان امور عشایری ایران گفت: ۲هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای بیش از ۲۸۰ طرح آبرسانی و توسعه شبکه‌های آبیاری در مناطق عشایری اختصاص یافت.

 علایی مقدم  ضمن اعلام این خبر در خصوص سهم جامعه عشایری لرستان از این میزان اعتبار اظهار داشت: این طرح در استان لرستان با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و در قالب ۱۲ طرح اجرا خواهد شد.

وی از استخدام‌های جدید در بدنه سازمان امور عشایری نیز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری دولت و سازمان امور استخدامی کشور برای اولین بار و در جهت ترمیم پست‌های کارشناسی مقدمات استخدام ۲۱۰ کارشناس در امور عشایری فراهم شده که از این تعداد ۱۲ نفر سهم استان لرستان است.

قائم مقام سازمان امور عشایری ایران ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۵ ساله اختصاص داده شده که این مسئله برای استان لرستان با یک میلیون ۵۰۰ هزار رأس دام و ۸۵ هزار نفر جمعیت عشایری میتواند نوید بخش آینده درخشانی برای تولید گوشت قرمز باشد.

علایی در خصوص مشکلات کارخانه آرد عشایری لرستان نیز گفت: باتوجه به انباشت بدهی این کارخانه اتحادیه و کارخانه آرد عشایری استان به منظور حل مشکلات و تعدیل بدهی‌ها جلسه امروز در این خصوص تشکیل شد.

وی توضیح داد: ۲۵ درصد کارخانه آرد عشایری مربوط به دولت است و از آنجا که طبق قانون می‌بایست سهام زیر ۵۰ درصد در کارخانه‌ها با رعایت تشریفات قانونی واگذار شود، این مورد هم به لیست واگذاری‌ها اضافه شده است.

معاون اقتصادی سازمان امور عشایری کشور هدف از این کار را ایجاد اشتغال و توجه به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: مقرر شد هم صندوق‌ها و هم بانک کشاورزی بامحوریت استانداری و همکاری امور عشایر بتوانند به روند حل مشکلات کمک کنند که خوشبختانه در حال حاضر با تغییر مدیریت و اعضای هیات مدیره این کارخانه وضعیت سودده شده و ماهانه ۲هزار و ۲۰۰ تن گندم اختصاص پیدا کرده و انتظار داریم این عدد به زودی افزایش پیدا کند تا شاهد بالا رفتن سرمایه عشایری در استان باشیم.

انتهای پیام/ر

۲هزارو ۲۰میلیارد ریال به طرح‌های مناطق عشایری اختصاص یافت

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار