سرپرست مدیریت جهادکشاورزی میاندورود از رهاسازی ۷۰ هزار عدد تریکوکارت برای نسل دوم کرم ساقه خوار برنج در شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیداسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: مرحله اول رهاسازی ۷۰ هزار عدد تریکوکارت در ۷۰۰ هکتار از شالیزار‌های شهرستان میاندورود در نسل دوم کرم ساقه خوار برنج شروع شده است.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک در زمین‌های شالیزاری با استفاده از حشرات مفید برای کاهش سموم کشاورزی و تولید محصولات سالم و ارگانیک همه ساله در دستور کار جهاد کشاورزی است و با همکاری کارشناسان این مدیریت و شرکت‌های مربوطه انجام می‌شود.

وی گفت: مبارزه بیولوژیک بخشی از مبارزه تلفیقی است که به منظور حمایت از حشرات مفید و کاهش مصرف سموم شیمیایی، تنها هنگامی که جمعمیت آفات از حد زیان اقتصادی بالاتر باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علوی افزود: برای افزایش دانش و اطلاعات کشاورزان و آگاه سازی برای استفاده بهینه از کود و سم و مبارزه بیولوژیک در شالیزارها، جهاد کشاورزی این شهرستان تاکنون ۱۶ دوره آموزشی برای شالیکاران در روستا‌ها برگزار کرده است.

گفتنی است سطح زیر کشت برنج شهرستان میاندورود در سال زراعی امسال ۸ هزار و ۵۹۲ هکتار است.
انتهای پیام/س
 

رهاسازی ۷۰ هزار عدد تریکوکارت شدرالیزار‌های میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.