دولت با اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال به نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و پروژه قطار شهری مشهد موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی طبق قانون در واگذاری ۱۸۹ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی در استان اهتمام بورزند و این مهم باید به جد پیگیری شود.

وی افزود: در بررسی لایحه بودجه امسال مقرر شد ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر شده و به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده اطراف حرم رضوی و  اماکن مقدسه  اختصاص یابد، اما این مهم در بودجه مصوب نشد و در نهایت ۱۰ هزار میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافت.

وی تصریح کرد : اخیراً دولت با اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال به نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و پروژه قطار شهری مشهد موافقت کرده است.

وی افزود : از یک سال پیش تاکنون موضوع انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی در دستور کار مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس قرار گرفته و از دیدگاه وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی اجرای این پروژه ضروری است.

وی ادامه گفت: نتایج طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در خراسان رضوی مثبت ارزیابی میکنم پیش از آقای رزم حسینی نشستی با استاندار در حضور همه ۱۸ نماینده استان انجام نگرفته بود که خوشبختانه پیرامون این طرح چندین جلسه با حضور همه نمایندگان در مجلس به ریاست استاندار خراسان رضوی برگزار شده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی هم در این نشست گفت : در این جشنواره کتابخوانی رضوی ۱۲ عنوان کتاب به صورت فیزیکی و اینترنتی برای مطالعه به شرکت کنندگان پیشنهاد می‌شود و ۱۲ نهاد و سازمان در برگزاری آن مشارکت می‌کنند.

وی افزود: خراسان رضوی در هشتمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی در سال گذشته رتبه نخست مشارکت را بدست آورد که سهم استان از کل مشارکت کنندگان در کشور ۱۹ درصد بود.

وی تصریح کرد : پارسال ۱۶۱ هزار و ۹۰۲ نفر در خراسان رضوی و ۸۵۸ هزار و ۶۹۵ نفر از کل کشور در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، از کل شرکت کنندگان در استان هزار و ۵۷۵ نفر تبعه بیگانه، ۲ هزار و ۱۶۲ نفر زندانی، ۱۵ هزار و ۶۰ نفر از ارتش، ۱۰ هزار و ۶۲۲ نفر از ساکنین حاشیه شهر و باقی از خانواده‌ها بودند.
 
انتهای پیام//م.ی

برگزاری جلسه شورای اداری خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.