مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: شبیه سازی سواحل شمال در دریاچه شوکت آباد؛ این دریاچه مصنوعی می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: این مجموعه تفریحی با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی و همکاری ارگان‌های دولتی صبح امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این پروژه ظرفیت ۵۰۰ نفری دارد افزود: اجرای برنامه‌های شبانه فرهنگی و آیینی وطبخ غذا‌ها و شیرینی‌های محلی از برنامه‌های میراث فرهنگی در این مکان است.

رمضانی با بیان اینکه این مجموعه با هدف ایجاد تفریح گاه‌های بیشتر در استان ایجاد شده است گفت: این مکان در میانه راه مواصلاتی قرار دارد که سیستان و بلوچستان را به مشهد مقدس متصل می‌کند و پذیرای مسافران و زائران خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان افزود: این محل متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه است که با سرمایه گذاری بخش خصوص راه اندازی شد.

وی گفت: طرح‌های بزرگی از جمله مجموعه بزرگ اقامتی باغ و موزه شوکت آباد که بزرگترین مجموعه تاریخی و اقامتی شرق کشور است و همچنین دهکده گردشگری چهارده  از دیگر طرح هایی  است که در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه استخر صید ماهی در شوکت آباد ، ۱۰ هزار متر مربع است و ظرفیت تولید ۵۰ تن ماهی در سال را  دارد. ادامه داد:  عمق این استخر ۶ متر است که حدود ۳۰ هزار بچه ماهی در آن است.

محمدی با بیان اینکه این استخر از آب یک قنات تامین می‌شود گفت: خوشبختانه ۳۰ تا ۳۵ لیتر آب به صورت مدارم این قنات دارد و آب شیرین آن باعث شده تا در ان امکان پرورش ماهی سردابی و گرمابی بوجود آید و در حال حاضر در این استخر پرورش ماهی کپور از نوع گرمابی بوجود آمده است.

انتهای  پیام / ط آ

پذیرایی از مسافران با ایجاد تفریح گاه در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.