دادستان عمومی و انقلاب تربت جام گفت:بخش عمده فعالیت دادستان انقلاب با همکاری سایر نهاد‌ها درحوزه پیشگیری ازوقوع جرم است که روند رو به رشدی وجود دارد وآینده روشنی خواهیم داشت.

در پیشگیری از وقوع جرم روند رو به رشدی وجود داردولی قنبری دادستان عمومی و انقلاب تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بیش از هزار وظیفه قانونی برای دادستانی پیش بینی کردند که دراین رابطه رسانه‌ها کمک خوبی درحوزه پیشگیری، اطلاع رسانی، کاهش جرائم و فرهنگ‌سازی می‌توانند ایفای نقش کند.

وی ادامه داد:درشهرستان تعداد ۴۸۰آمربه معروف آموزش و ساماندهی شدندو از ابتدای ماه مبارک رمضان گروه‌های امربه معروف ونهی از منکر درسطح شهرستان فعال شدند و مدیران اجرایی و همگان بداند که همه قوانین نظام اسلامی مشمول امربه معروف و نهی از منکر می‌شودو افزایش گشت‌های امربه معروف به پیشگیری از وقوع جرم کمک کرده است.

وی با اشاره به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان تصریح کرد: تشکیل انجمن حمایت از زندانیان با هدف قطع انتقال جرم‌از زندانی به خانواده فعالیت داردکه درسال گذشته ۲۴۰میلیون تومان سبد کالا،۳۲میلیون تومان لوازم التحریر، ۳۰میلیون تومان هزینه‌های درمانی پرداخت شد و با کمک خیران درآمد‌های انجمن ۴برابرشده است وکلیه بدهی‌های انجمن پرداخت و الان ۳۰۰میلیون تومان پس انداز دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام با اشاره به پلمپ و تخلفات کافه سنتی ها گفت:از مجموع ۳۰واحد کافه سنتی غیر مجاز ۱۲واحد پلمپ شد.

قنبری افزود:درحوزه پیشگیری از جرائم نیاز به همکاری مردم داریم و ارتباط با دادگستری و دادستانی سخت نیست و درب اتاق به روی همه باز است.

دادستان عمومی وانقلاب تربت جام با اشاره به پلمپ و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز گفت:درسه سال گذشته تعداد۲۰۰حلقه چاه غیر مجاز پلمپ شد که مطابق با سه برابر مصرف آب شرب شهرستان از برداشت عزرمجاز آب جلوگیری بعمل آمد.

قنبری گفت:پیشگیری از خروج پساب خانگی به داخل خیابان، برخورد قاطع با اراذل و اوباش، جمع آوری معتادان متجاهر، ساماندهی سرویس مدارس، انتقال خودرو‌های سنگین از داخل شهر به پارکینگ، ساماندهی و اجرای طرح پلیس محله، و. از دیگر اقدامات دادستانی در راستای پیشگیری از جرم بوده است.

انتهای پیام//ز. ج

رشد پیشگیری از وقوع جرم  در تربت جام

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار