رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اجرایی شدن طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در استان گفت:تاکنون ۵۰ درصد از جامعه هدف استان کردستان به مراکز کنترل فشار خون مراجعه کرده اند.

مراجعه ۵۰ درصد از کردستانی‌ها به مراکز کنترل فشار خونبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، وحید یوسفی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نشست خبری دست آورد‌های طرح ملی بسیج کنترل فشار خون و معرفی پتانسیل درمان مرکز کنترل ناباروری‌های بیمارستان بعثت با اشاره به اجرای این طرح که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: تمام افراد بالای ۳۰ سال، بیماران نارسایی کلیوی و مادران باردار بدون محدودیت سنی در این طرح غربالگری می‌شوند.

وحید یوسفی نژاد با بیان اینکه جامعه هدف این طرح در کشور ۲۰ میلیون نفر است افزود: ۵۰ درصد از جامعه هدف استان کردستان تاکنون به مراکز کنترل فشار خون مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۳۰ هزار نفر در این طرح مورد پایش قرار گرفته اند، اضافه کرد: تاکنون این طرح ۹۰ درصد در روستا‌ها و ۴۰ درصد در مناطق شهری تحقق پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه فشار خون کردستانی‌ها بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: پس از پایش، افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.

وحید یوسفی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرکز کنترل ناباروری‌های بیمارستان بعثت که از سال ۹۲ در استان راه اندازی شده است گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در این مرکز تحت درمان قرار گرفته اند.

وی افزود: میزان موفقیت این مرکز نسبت به آمار‌های بین المللی ۳۰ درصد بوده است.

انتهای پیام / م

اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.