یک منبع یمنی از استقرار تجهیزات نظامی بیشتر عربستان در جزیره سقطری در یمن خبر داد.

عربستان تجهیزات نظامی بیشتری در جزیره سقطری مستقر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، یک منبع یمنی که خواست نامش فاش نشود، شنبه شب گفت عربستان سعودی تجهیزات نظامی بیشتری به استان سقطری در غرب اقیانوس هند مستقر کرد. منبع ناشناس افزود تجهیزات نظامی اضافی متعلق به نیرو‌های سعودی در دو روز گذشته وارد جزیره سقطری یمن شد.

نیرو‌های سعودی از ماه مه سال ۲۰۱۸ در جزیره سقطری در ۳۶۰ کیلومتری ساحل یمن مستقر هستند. در پی اقدام ابوظبی به اعزام نیروهایش به جزیره سقطری، بحران میان دولت (مستعفی و فراری) یمن و دولت امارات شدت گرفت، اما با میانجیگری عربستان این تنش پایان یافت. پس از آن عربستان حضور نظامی خود را در این جزیره تقویت کرد.

منبع یمنی تاکید کرد عربستان در دو روز گذشته تجهیزات نظامی اضافی شامل زره پوش ها، سلاح سبک و مهمات به جزیره سقطری فرستاده است. نظامیان عربستانی در فرودگاه و بندر جزیره سقطری مستقر هستند.

این منبع ناشناس گفت بعید نیست عربستان در کنار تجهیزات نظامی در روز‌های آینده نیرو‌های بیشتری به جزیره سقطری اعزام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۴ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ای رزمندگان غیور و شجاع یمن دستانتان را به شکرانه نادان بودن دشمنانتان بالا برده به درگاه خداوند شکر کنید که مرکز تجمع نیروها و تسلیحات عربستان و امارات در تیرس موشکهایتان است چنان این جزیره را موشک باران کنید که اثری از زندگی بر روی آن نماند
آخرین اخبار