معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از تلاش برای دستیابی به افزایش ۳۰ درصدی صادرات همدان در سال جاری خبر داد.

هدفگذاری ۱۳ میلیاردی صادرات در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید زرین‌دلاور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: رقم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات استان همدان امسال هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سهم هر کدام از بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری در این هدفگذاری پیش بینی شده است، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های جدید توجه ویژه‌ای به صادرات خدمات و توسعه این بخش صورت می‌گیرد.زرین‌دلاور

وی اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف سهم بخش کشاورزی ۴۵۰ میلیون دلار، صنعت و معدن ۷۰۰ میلیون، گردشگری ۷۰ میلیون دلار و بخش خدمات ۸۰ میلیون دلار اعتبار پیش‌بینی شده است که توسعه صادرات برمبنای خدمات باید در اولویت باشد.

معاون صنعت، معدن و تجارت همدان به توانمندی استان در زمینه خدمات اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات فنی مهندسی همدان با تکیه بر دانشگاه بوعلی سینا و دی هشت ظرفیت خوبی در زمینه ارائه خدمات علمی و آموزشی و همچنین به پشتوانه آب و هوای پاکیزه و زیرساخت‌های درمانی توانمندی ویژه‌ای در خدمات پزشکی و سلامت دارد که هم اینک پذیرای مسافرانی از کشور‌های همسایه است.

وی خواستار توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به مقوله توسعه صادرات خدمات شد و گفت: عملیات شناسایی و واکاوی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های استان در این زمینه آغاز شده تا یک بسته کامل و جامع از ظرفیت‌های متنوع در تمام حوزه‌ها تهیه شود.

به گفته زرین‌دلاور علاوه بر تقویت و توسعه بخش خدمات نیازمند توجه به رونق بازار‌های خارجی برای برخی محصولات تولیدی استان هستیم، زیرا بعضی از کالا‌های تولید شده مشتری داخلی نداشته و باید به فکر یافتن بازار‌های جهانی برای این مهم باشیم.

سفال، سرامیک، کشمش، چینی‌آلات بهداشتی، سیمان و فرآورده‌های لبنی بیشترین محصولات صادراتی همدان به کشور‌های دیگر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

رونق صادرات در همدان

برچسب ها: صادرات ، وزارت صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.