مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:توسعه شبکه فاضلاب در زنجان ۹۲ درصد رشد داشته است

توسعه شبکه فاضلاب در زنجان ۹۲ درصد رشد داشته استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در حوزه توسعه شبکه فاضلاب در زنجان سال گذشته بیش از ۳۲ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده که این میزان نسبت به سال ۹۶ بیش از ۹۲ درصد رشد داشته است.

علیرضا جزء قاسمی اظهار داشت: توسعه شبکه فاضلاب استان در سال گذشته نیز بیش از ۱۳ کیلومتر بوده است که بر این اساس شاهد رشد ۲ برابری در زمینه توسعه شبکه فاضلاب بوده ایم.

وی گفت: شرکت آبفای استان زنجان با بهره گیری از توان بخش خصوصی در قالب قرارداد‌های فاینانس جاری، احداث ۴۱ کیلومتر شبکه فاضلاب در زنجان را با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: واگذاری و نصب بیش از ۷ هزار رشته انشعاب فاضلاب در شهر‌های استان زنجان از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بوده است که نسبت به سال پیش از آن دو برابر رشد را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و. فاضلاب استان زنجان با اشاره به بارش‌های مناسب در سال آبی جاری گفت: میزان بارش‌ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت ۲۴.۷ درصد رشد داشته است، ولی با این وجود کماکان منابع آبی استان محدود بوده و شهروندان باید مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار دهند.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد: در مجموع در بازه ۱۲ ماهه ۸.۸ درصد از سطح استان زنجان درگیر خشکسالی و بیش از ۶۳ درصد نیز از وضعیت نرمال برخوردار می‌باشد.

این مسئول تاکید کرد: تا کنون کل بارش‌های استان زنجان ۳۲۵ میلی متر بوده است که علی رقم افزایش ۲۴.۷ درصدی بارش‌ها، به دلیل تغییرات اقلیمی باید در استفاده از منابع آبی، مصرف بهینه آب و حفظ و حراست از این مایه حیات بخش بیش از پیش تلاش کرد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

توسعه شبکه فاضلاب استان در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.