مدیر مسابقات تعلیق شده سازمان لیگ فوتبال ایران همچنان فعالیت‌های فوتبالی اش را پیگیری می‌کند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در جریان حواشی فینال جام حذفی بین تیم های پرسپولیس تهران و داماش گیلانیان و در شرایطی که این بازی آغاز نشده بود، با صدور بیانیه ای از تعلیق  سعید فتاحی، مدیر مسابقات سازمان لیگ تا اطلاع ثانوی و احضار حیدر بهاروند(رئیس سازمان لیگ) و عبدالکاظم طالقانی(رئیس هیئت فوتبال) خبر داد.

این درحالی است که فتاحی پس از یک بار غیبت در جلسه کمیته اخلاق پس از اینکه دومین بار به این کمیته احضار شد، در جلسه کمیته اخلاق شرکت کرده و توضیحات خود را ارائه کرد، اما بهاروند و طالقانی که ۲ عضو تاثیرگذار هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند، سه بار متوالی از حضور در کمیته اخلاق و پاسخگویی نسبت به آن پرونده جنجالی سرباز زدند چراکه اعتقاد داشتند تمام وظایف سازمان لیگ و هیئت فوتبال در جریان آن بازی انجام شده و وقتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش اعلام کرده اند بحث تامین امنیت بازی پرسپولیس و داماش گیلانیان در ورزشگاه شهدای فولاد ارتباطی به ان‌ها نداشته دیگر حضورشان در جلسه کمیته اخلاق توجیهی ندارد. هفته گذشته هم کمیته اخلاق اعلام کرد با توجه به سه بار غیبت طالقانی و بهاروند، این پرونده به مرحله ختم رسیدگی رسیده است و به زودی حکم خود را اعلام می‌کند.

این درحالی است که فتاحی با وجود معلق بودن از کلیه فعالیت‌های فوتبالی همچنان در سایه تمام فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند. او هر روز به دفتر خود در سازمان لیگ می‌رود و مشغول برنامه ریزی رقابت‌های فصل آتی است. همچنین به تازگی با حضور در خرمشهر به ارزیابی کیفیت زمین ورزشگاه نفت و گاز اروندان این شهر پرداخته است که تصاویر این بازدید هم منتشر شده است و حتی فتاحی به مسئولان ورزشگاه تذکر داده است اگر معایب ورزشگاه اروندان رفع نشود، تیم کارون اروند باید بازیهایش را در ورزشگاه دیگری برگزار کند. همچنین چهارشنبه هفته جاری هم جلسه آسیب شناسی رقابت‌های فصل پیش لیگ برتر و بررسی تقویم مسابقات فصل آتی لیگ برتر با حضور مسئولان سازمان لیگ و سرمربیان تیم‌ها برگزار خواهد شد و زمانیکه هیچ گونه تغییری در سمت مسئول مسابقات سازمان لیگ ایجاد نشده طبیعی است که فتاحی یکی از اصلی‌ترین مسئولانی است که باید در جلسه مذکور شرکت کند.

این درحالی است که کمیته اخلاق به ریاست مرتضی تورک تاکنون رای نهایی خود را نسبت به این پرونده اعلام نکرده است. از طرفی با توجه به روندی که این کمیته در هفته‌های اخیر پیش گرفته و برخی اختلاف نظر‌هایی که بین تورک با مسئولان فدراسیون فوتبال وجود دارد، احتمال دارد حکم مذکور از طریق سایت رسمی فدراسیون منتشر نشود و حال باید دید آیا فعالیت‌هایی که فتاحی در هفته‌های اخیر انجام داده با کمیته اخلاق هماهنگ است؟

فعالیت‌های در سایه فتاحی با وجود تعلیق از سوی کمیته اخلاق

مسئولان کمیته اخلاق در روز‌های اخیر به جز برخی موارد محدود حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نشده اند و امیدواریم دست کم برای ابهامی که نسبت به پرونده فتاحی ایجاد شده است پاسخ روشنی داشته باشند.

اگر فتاحی از نظر مسئولان کمیته اخلاق مشکلی برای فعالیت ندارد و محرومیت تعلیقی او لغو شده است این موضوع باید به صورت رسمی اعلام شود درغیر این صورت ابهام ایجاد شده به ماهیت کمیته اخلاق و ضمانت اجرای آرای این کمیته آسیب وارد می‌کند.


بیشتر بخوانید:

رای کمیته اخلاق درباره فینال جام حذفی هفته آینده اعلام می‌شود


انتهای پیام/

وضعیت سعید فتاحی در سازمان لیگ به کجا رسید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار