نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم ایفای بهینه وظایف محوله در حوزه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و خواهان تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تشریح نقش محیط زیست سالم در تضمین سلامت عمومی، گفت: پایش مستمر مولفه‌ها و تعامل منطقی با مجموعه دستگاه‌های مرتبط و اثرگذار، رمز موفقیت حفاظت محیط زیست در عرصه‌ی مبارزه با تهدیدات است.

وی، با اشاره به معضلات متعدد و متنوع محیط زیستی در گیلان، افزود: برای رفع این تهدیدات روش‌های علمی و کارشناسانه و تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز نتیجه بخش خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در ادامه با استناد به آموزه‌های اصیل اسلامی و نص صریح قرآن کریم، توصیه‌های این دین مبین را در حوزه حفاظت از محیط زیست قابل تامل و تعمق دانست و گفت: اینکه در بیش از ۶۰۰ آیه از کتاب آسمانی مسلمانان بطور مستقیم به مسائل و اهمیت محیط زیست اشاره شده نشانه جامع نگری اسلام به زندگی دنیوی و اخروی است.

قربانعلی محمد پور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز از ظرفیت‌ها زیست محیطی استان گزارش داد و گفت: ۲۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی گیلان، با همت ۱۷۶ محیط بان محافظت می‌شود که ۳۰ هزار هکتار آن عرصه‌های آبی و تالابی است.

 

انتهای پیام/م.ع

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ایفای بهینه وظایف محوله در حوزه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.