شرکت Valve اعلام کرد کامپوننت‌های 32 بیتی را از لینوکس حذف خواهد کرد که باعث ایجاد مشکل در نرم افزار استیم می‌شود.

خداحافظی استیم از لینوکس ۳۲ بیتیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم عامل‌های مختلفی برای اجرای عناوین بازی وجود دارد که هر کدام محدودیت‌های خاص خود را دارند. یکی از این سیستم‌ها که تلاش‌های آخرش برای بقا را می‌کند، سیستم عامل لینوکس است. شرکت Valve به تازگی اعلام کرده که قصد دارد در نسخه بعدی سیستم عامل خود که ورژن (۱۹.۱۰) خواهد بود، به پشتیبانی از اوبونتو (Ubuntu) در نرم افزار استیم (Steam) پایان دهد. هدف شرکت Valve از این کار، حذف کامپوننت‌های ۳۲ بیتی از این سیستم عامل است.

قابل ذکر است که نرم افزار استیم یکی از فروشگاه‌های بازی بوده که بسیاری از عناوین مطرح دنیا در آن حضور دارند و گیمر برای اجرای این عناوین باید از نرم افزار مذکور اقدام به خرید و دریافت آن‌ها کند.

همچنین شرکت استیم اعلام کرد که همه سعی خود را برای به حداقل رساندن مشکلات ناشی از این اقدام شرکت Valve خواهد کرد، اما تمام تمرکزش روی نسل جدیدتر سیستم عامل‌ها خواهد بود. این اقدام شرکت Valve باعث بروز مشکل سازگاری بسیاری از عناوین خواهد شد که این مشکلات حتی اگر به سرعت معلوم نشوند، امکان دارد در آینده و پس از گذشت زمان خود را نشان دهند و باعث اجرا نشدن بسیاری از بازی‌ها در این سیستم عامل شوند.

خداحافظی استیم از لینوکس ۳۲ بیتی

از طرفی هم این اقدام شرکت Valve می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات در سیستم عامل‌های دیگر نیز شود چرا که در تست‌های اولیه‌ای که پس حذف بسته‌های ۳۲ بیتی انجام شد، مشخص شد که اوبونتو ۱۹.۱۰ در نبود این بسته‌ها مشکلات بسیار زیادی پیدا می‌کند. با این وضعیت قطعا شرکت استیم به فکر نرم افزار جایگزینی به جای نسخه فعلی خواهد افتاد تا کاربران را از شر ایرادات متعدد در این نسخه خلاص کند.


بیشتربخوانید: نسخه اولیه عنوان Halo: Infinite ابتدا برای ایکس باکس عرضه خوهد شد


شرکت کنونیکال که مسئولیت توسعه لینوکس را برعهده داشته است قرار است از ماه آگوست به پشتیبانی خود از نسخه ۱۹.۱۰ پایان دهد و این سیستم عامل را رها کند و اگر اوبونتو به فکر راه چاره‌ای برای این مشکل نیوفتد بسیاری از گیمر‌های لینوکس به دردسر خواهند افتاد.

انتهای پیام/

استیم از لینوکس ۳۲ بیتی می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار