رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشورگفت: امسال معادن جدید با کمک مطالعات اِکتشافی در خراسان جنوبی شناسایی خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شناسایی معادن جدید با کمک مطالعات اِکتشافی   در دومین روز از سفر به خراسان جنوبی در بازدید از معادن طلای شادان، هیرد و مس قلعه زری خوسف گفت: سازمان زمین شناسی در چنددهه اخیر فعالیت‌های اکتشافی در خراسان جنوبی انجام داده که در ۲ سال اخیر در این مناطق برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی در ۲۱ هزار کیلومترمربع انجام شده است.

وی باشاره به اکتشاف ۲۱ آنومالی ژئوفیزیک هوایی در خراسان جنوبی افزود: امسال با کنترل‌های میدانی مناطقی که آنومالی مناسبی برای اکتشاف دارند را مشخص خواهیم کرد.

شهرکی رئیس سازمان صمت استان هم راه اندازی واحد‌های فرآوری و طرح‌های توسعه را از الویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: مجتمع معادن سرب و روی بشرویه، سنگ‌های تزئینی نهبندان و معادن زغالسنگ طبس در این زمینه در الویت هستند.

در پایان این بازدید همچنین در نشستی مشکلات معادن استان بررسی شد و کمبود آب، نبود برق و گاز و راه مواصلاتی از مهمترین آن‌ها بود که  شهیدی قول داد مشکلات را به وزیر انتقال داده و پیگیری کند.

انتهای پیام/ک

راه اندازی واحد‌های فرآوری و طرح‌های توسعه

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.