عملیات نمونه گیری از باغات گیلاس در روستای بازخانه بجنورد برای تایید حدمجاز آلاینده‌ها اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛حسین احمدآبادی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در راستای ترویج فرهنگ تولید محصول سالم و استاندارد، نمونه محصول گیلاس بصورت پلمپ به مقصد آزمایشگاه برای تعیین میزان آلاینده ها، سموم و کود‌های شیمیایی ارسال شد.

احمد آبادی گفت:درصورت تایید حد مجاز آلاینده‌ها در نمونه توسط آزمایشگاه، این محصول موفق به دریافت گواهی محصول سالم و استاندارد خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه محصولات سالم کشاورزی، محصولات فاقد یا دارای حد مجاز باقیمانده سموم، آفت کش ها، عناصر و فلزات سنگین هستند گفت: این محصولات با استفاده از روش‌ها و تکنولوژی مناسب در تغذیه و حاصلخیزی و روش‌های تلفیقی کنترل آفات، مصرف مواد شیمیایی مصنوعی در آن‌ها حذف و یا به حداقل ضرورت رسیده است.

سطح کشت باغات گیلاس استان ۱۳۴۰ هکتاراست که از این میزان، ۱۱۳۹ هکتار آن بارده بوده ومیزان تولید باغات بارده ۵۹۸۹ تن است. دره بازخانه، دهستان بدرانلو، روستای رئین شهرستان بجنورد و روستای رویین اسفراین بهترین نقاط تولید گیلاس درخراسان شمالی می‌باشند. برداشت گیلاس در استان خراسان شمالی بسته به نوع ارقام متفاوت است و معمولا از اوایل خردادماه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/م

نمونه گیری محصول گیلاس در بجنورد برای دریافت گواهی محصول سالم و استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.