وعده کاهش مالیاتی که از سوی یکی از نامزد‌های نخست‌وزیری انگلیس مطرح شده است حدود ۲۰ میلیارد پوند در سال برای این کشور هزینه خواهد داشت.

وعده بوریس جانسون ۲۰ میلیارد پوند در سال برای انگلیس آب خواهد خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، برآورد‌های موسسه «مطالعات مالی» انگلیس نشان می‌دهد وعده کاهش مالیات بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین این کشور و نامزد کنونی سمت نخست‌وزیری، حدود ۲۰ میلیارد پوند در سال درآمد دولت را کم خواهد کرد.

بوریس جانسون از حزب محافظه‌کار که پیشتاز رقابت‌های نخست‌وزیری انگلیس است وعده افزایش آستانه مالیات بر درآمد را مطرح کرده است. بنا بر وعده او، افزایش مالیات بر درآمد از آستانه ۵۰ هزار پوند در سال به ۸۰ هزار پوند تغییر می‌کند.

موسسه مطالعات مالی در این خصوص امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «کاهش مالیات بر درآمد‌ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد حدود ۹ میلیارد پوند در سال برای بخش عمومی هزینه خواهد داشت، درحالیکه ثروتمندان انگلیسی را که تنها ۱۰ درصد از مردم هستند ثروتمندتر خواهد کرد».

به منظور بررسی واقعی تاثیر این اقدام، مسئولان بودجه انگلیس پیش‌بینی کردند در سال جاری میلادی با فرض آنکه برکسیت به موقع انجام شود و درآمد کلی معادل ۸۱۱ میلیارد پوند حاصل شود، این کشور با کسری بودجه ۲۹ میلیارد پوندی مواجه خواهد بود.

بالا بردن سطح درآمدی که فراتر از آن کارکنان ملزم به پرداخت ۱۲ درصد حق بیمه ملی هستند از دیگر وعده‌های انتخاباتی بوریس جانسون است. در حال حاضر، دارندگان درآمد بیش از ۸۶۳۲ پوند در سال باید حق بیمه پرداخت کنند. 

جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی انگلیس و دیگر نامزد نخست‌وزیری این کشور، نیز وعده‌های کاهش مالیاتی داده است. او می‌خواهد مالیات بر سود شرکت‌ها را از ۱۷ درصد به ۱۲.۵ درصد کاهش دهد.

فلیپ هاموند، وزیر امور دارایی انگلیس، در واکنش به این وعده‌های انتخاباتی جانسون و هانت از آن‌ها خواسته است به اهداف مالی او احترام بگذارند و کسری بودجه سالانه را زیر دو درصد تولید اقتصادی نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار