کارشناس والیبال کشورمان گفت: تیم ملی والیبال در چهار هفته گذشته لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ عملکرد خوبی داشته است.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد سرو قامتان در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال که به میزبانی اردبیل برگزار شد گفت: بدون تردید وقتی تیم ملی خوب بازی می‌کند و باعث خوشحالی و نشاط در جوان‌ها و جامعه می‌شود. همچنین غرور ملی و روحیه عمومی را افزایش می‌دهد.

تیم ملی عملکرد خوبی داشت

او افزود: تیم ملی در هفته‌هایی که گذشت عملکرد خوبی داشت و در بیشتر مسابقات خوب بود. کولاکوویچ از ابتدا از بازیکنان اصلی استفاده کرد و در واقع بر عکس همه عمل کرد. دیگر تیم‌ها مسابقه را با تیم جوان خود آغاز کردند و پس از آن بازیکنان با تجربه را به میدان آوردند. یکی از معایب استفاده از بازیکنان اصلی از ابتدای رقابت‌ها این بود که حالا تعدادی از بازیکنان مصدوم شدند.

‌می‌توانستیم با شکست فرانسه صعودمان را نهایی کنیم

کارشناس والیبال کشورمان در ادامه افزود: ما در حالی که مقابل فرانسه نیاز داشتیم تا با پیروزی صعودمان را به دور بعدی قطعی کنیم مقابل این تیم شکست خوردیم تا تکلیف صعودمان به هفته پنجم کشیده شود. کولاکوویچ در تمام مسابقات سعی کرد تا تمام تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار دهد و فکر مصدوم‌ها را نکرد در حالی که اگر ما از ابتدا با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه و جوان بازی می‌کردیم این گونه نمی‌شد.

آمریکا و بلغارستان شکست ناپذیر نیستند

حمیدی افزود: نقد‌ها و نظر‌ها که می‌توانست به تیم کمک کند به گوش سرمربی نرسید و حالا تیم ما باید برای قطعی کردن صعودش در هفته پنجم یک پیروزی به دست بیاورد. این روز‌ها تیم‌های کانادا و ایتالیا به صورت جدی ما را تعقیب می‌کنند با این حال یک برد که به نظرم می‌تواند در همان دیدار نخست و برابر صربستان رقم بخورد صعودمان را قطعی می‌کند. البته تیم‌های بلغارستان و آمریکا هم شکست ناپذیر نیستند و حتی ممکن است آمریکایی هم روحیه چندانی با توجه به میزبانی مرحله نهایی این رقابت‌ها نداشته باشند. زیرا صعودشان به دور بعدی قطعی است.

اگر بازیکنان اصلی مقابل فرانسه استفاده می‌کردیم بازی را می‌بردیم

او عنوان کرد: تیم ملی در مقابل فرانسه همه بازیکنان اصلی را نداشت. همچنین فرانسوی‌ها هم ۴ بازیکن اصلی را نداشتند، اما به طور قطع در صورت این که از بازیکنان اصلی در مقابل فرانسه استفاده می‌کردیم می‌توانستیم برنده بازی باشیم و صعودمان را به دور بعد قطعی کنیم. شاید شانس بزرگی که برای کولاکوویچ وجود دارد این است که برای رقابت‌های انتخابی المپیک ۲ – ۳ ماه زمان دارد و همین فرصت خوبی برای ملی پوشان است. البته در دور نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ بازی‌های سختی داریم و امیدوارم بازیکنان دچار سقوط جسمانی و آسیب دیدگی نشوند.

اولویت کولاکوویچ با بقیه فرق دارد

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: فدراسیون و کولاکوویچ محاسباتی دارند که با ما فرق دارد. فرانسوی‌ها گفتند که اولویت نخستشان رقابت‌های انتخابی المپیک، قهرمانی اروپا و پس از آن لیگ ملت‌های والیبال است در حالی که کولاکوویچ اعلام کرد اولویت لیگ ملت‌های والیبال است. نباید فراموش کرد این اتفاق محاسنی هم دارد که از جمله آن می‌توان به دریافت جایزه ارزی اشاره کرد.

شریفی اگر بازیکن خوبی نبود چرا این تعداد بازی کرد

او افزود: آن چیزی که باعث دلخوری آقایان شد این بود که ما نگران جوان‌ها بودیم به طور مثال سال گذشته مرتضی شریفی در تمام بازی‌ها، بازی کرد، اما امسال خط خورد. سوال این جا است که اگر بازیکن خوبی نبوده چرا این مقدار دور گرفت؟

تیم ملی روسیه در رقابت‌های انتخابی المپیک تغییرات زیادی دارد

جمشید حمیدی در پایان و درباره رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: ما باید در مرحله نخست این رقابت‌ها در روسیه به مصاف حریفانمان برویم که یکی از آن‌ها تیم ملی روسیه است. روس‌ها در ارومیه بسیاری از بازیکنان اصلیشان را در اختیار نداشتند و شاید از این تیم تنها ۲ بازیکن را در آن رقابت‌ها ببینیم بنابراین ممکن است در هفته نخست شانس زیادی نداشته باشیم، اما در هفته دوم که به میزبانی چین برگزار می‌شود شانس زیادی داریم.


بیشتر بخوانید:

تمجید فدراسیون جهانی والیبال از پاسور تیم ملی ایران

از ماجرای شباهت سرمربی اسبق پرسپولیس به ستاره هالیوود تا تشکیل تیم فوتبال خداداد و برادرانش


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار