مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۴۷۰ هزارنفر بیمه شده داریم که ۳۲۰۰ نفر آن‌ها بیمه شده اجباری و از اتباع خارجی هستند.

رضا اسماعیلی مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان درپاسخ به پیگیری خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، درباره بیمه اتباع خارجی در کرمان گفت:استفاده از نیروی ارزان و متخصص از سایر کشور‌ها در دنیا مرسوم و بلامانع است.

اسماعیلی افزود: در استان کرمان نیز بر اساس قوانین با توجه به دارا بودن کارت تردد، پاسپورت و ویزای اقامت بیمه هر تبعه خارجی ایرادی ندارد.

وی بیان داشت: در استان کرمان ۴۷۰ هزارنفر بیمه شده داریم که ۳۲۰۰ نفر آن‌ها بیمه شده اجباری اتباع خارجی هستند.

وی گفت: در استان کرمان اکنون حدود ۳۲۰۰ نفر از اتباع خارجی مشغول به کار تبعه خارجی مشغول به کار و بیمه هستند.

اسماعیلی گفت: طبق قانون و الزام این اداره کل به ازای هر ۲ نفر نیروی کار ایرانی یک نیروی تبعه خارجی می تواند در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شود و سال گذشته نیز بیش از ۲ هزار نفر نیروی ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز شده اند.

مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: در مجتمع تاپ اکو خاورمیانه رفسنجان که صنایع وابسته به کرم است اکنون ۲۳۰ نیروی ایرانی و حدود ۷۰ نفر نیروی کار چینی مشغول به فعالیت هستند.

وی علت به کارگیری نیرو‌های خارجی را نداشتن متخصص در زمینه‌هایی دانست که نیرو‌های ایرانی در این زمینه آموزش ندیده اند و هزینه‌های اعزام برای آموزش را نیز گران قیمت عنوان کرد.

اسماعیلی افزود:پذیرش نیروی ارزان  و متخصص  خارجی، ارزانتر از اعزام نیرو‌های بومی برای آموزش است.

انتهای پیام/ی

پذیرش نیروی کار خارجی در مراکز تولیدی کرمان

برچسب ها: وزارت کار ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار