احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۸۷.۵ درصد از جمعیت روستایی کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که در مجموع کل خانوار‌های شهری و روستایی تحت پوشش گاز استان کردستان به ۹۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله گری ،مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: هم اکنون ۳۱ شهر و یکهزار و ۱۷۵ روستا از ۱۵۰۳ روستای استان که قابلیت گازرسانی را دارند از نعمت گاز بهره‌مند هستند و این نشان از توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش میزان شبکه گذاری گازطبیعی در استان کردستان برای ارتقای خدمات به مردم شریف و نجیب استان دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه دیدار به ظرفیت بسیاربالای صدا وسیما در انعکاس اخبارحوزه گاز اشاره کرد و گفت: در بخش گازرسانی استان کردستان و در میانگین شاخص‌های درصد نفوذ در جمعیت شهری و روستایی از میانگین کشوری بالاتر است.

فعله گری ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان در منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده از مدیران محترم صدا وسیمای مرکز کردستان درخواست داریم که در بخش‌های مختلف خبری و تهیه گزارش، بینندگان این شبکه مردمی را از وضعیت گازرسانی در استان آگاه کنند و همچنین در فصل سرما نیز مشترکین را به صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دعوت کرده تا هم به شرکت گاز در ارائه خدمات مستمر و مداوم کمک کرده و هم با کاهش مصرف گاز به اقتصاد خانواده خود در هنگام پرداخت قبوض گاز بهاء کمک کنند.

وی افزود: در مصرف گاز طبیعی علاوه بر صرف جویی، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل و تجهیزات گازی نیز اهمیت داشته و بخصوص باز بودن مسیر دودکش از مهمترین نکات در استفاده از بخاری، آبگرمکن و پکیچ است، که می‌تواند به مقدار قابل ملاحظه‌ای از حوادث جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش از تعامل سازنده صدا وسیمای مرکز کردستان در زمینه انعکاس مطلوب خدمات گازرسانی تشکر و قدردانی و این ارتباط را زمینه ساز آگاهی بخشی مطلوب و فرهنگ سازی سازنده دانست و این تعامل دو سویه را دراطلاع رسانی به مردم شریف استان اثر بخش برشمرد.

عبدالملکی ،مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان گفت: گاز طبیعی یک نعمت الهی است و گسترش شبکه‌های گازرسانی در یک منطقه نشانه توسعه و پیشرفت آن منطقه در شاخص‌های رفاه و آسایش مردم دارد.

وی ادامه داد: وقتی گاز در بخش اقتصاد وارد می‌شود کاهش قیمت تمام شده محصولات را بدنبال دارد و در بخش مسکونی نیز عامل رفاه و راحتی مردم می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: شبکه کردستان بر طبق آمار و اطلاعات اخذ شده جزء پر بیننده‌ترین شبکه‌های استانی است و این شبکه برای اطلاع رسانی و پخش اخبار و فعالیت‌های گسترده حوزه گاز با میل و رغبت حاضر به همکاری بوده و با نشان دادن فعالیت‌ها و توسعه خدمات بخصوص در بخش توسعه خدمات گازرسانی روحیه و امید به زندگی در جامعه راترویج می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: شبکه کردستان آمادگی دارد در قسمت تولید با ساخت برنامه‌های مشارکتی و هم چنین در بخش خبر با تحت پوشش قرار دادن اخبارحوزه گاز طیبعی در مورد گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان اطلاع رسانی کرده و در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه و آموزش نحوه استفاده ایمن از گاز طبیعی نیز با شرکت گاز استان کردستان همکاری مستمر و مدارم داشته باشد.

لازم به ذکر است صدا و سیمای مرکز کردستان که برنامه‌های تولیدی آن بصورت ۲ زبان کردی و فارسی و بصورت ۲۴ ساعته در حال پخش است، در طول سال همکاری بسیار ارزنده‌ای با شرکت گاز استان کردستان دارد.

انتهای پیام/ م

بهرمندی  ۳۱ شهر و یکهزار و ۱۷۵ روستا  از نعمت گاز طبیعی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.