معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شهرداری‌ها موظف شده اند پروانه ساخت و ساز واحد‌های احداثی مناطق سیل زده را رایگان صادر کنند که دولت این هزینه‌ها را به شهرداری می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: شهرداری‌ها موظف شده اند پروانه ساخت و ساز واحد‌های احداثی مناطق سیل زده را رایگان صادر کنند که دولت این هزینه‌ها را به شهرداری می‌پردازد.

 مرادپور در همایش شهرداران استان افزود: شهرداری‌ها باید بدون نگرانی از مسایل مالی همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند تا روند ساخت و ساز مناطق سیل زده تسریع یابد

وی اظهار داشت: همچنین اعتبار خوبی در خصوص جبران برخی خسارت‌های زیرساختی سیل در مناطق شهری توسط هیات دولت برای لرستان لحاظ شده که رقم آن پس از تصویب نهایی اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه این مبلغ بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد ادامه داد: همچنین به تازگی نیز اعتبار قابل قبولی برای جبران خسارت سیل در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر توزیع شده است.

مرادپور اضافه کرد: علیرغم رکود طرح‌های عمرانی استان در سال‌های گذشته و انباشت بدهی‌ها به تامین اجتماعی، اما این نهاد همکاری خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: شهردار هر شهر باید با ایجاد توازن میان هزینه و درآمد‌ها نسبت به ساماندهی امور مالی اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر درآمدزایی شهرداری‌ها گفت: متاسفانه مسایلی همچون نیروی مازاد و ماشین آلات فرسوده موجب بروز مشکلات مالی جدی در شهرداری‌ها شده که شهرداران باید بر روی این ماسیل به عنوان گلوگاه‌های مهم نظارت جدی داشته باشند.

مرادپور ایجاد ارزش افزوده در شهرداری‌ها را خطرناک دانست و افزود: شهردار‌های کوچک در حال حاضر مشکلات کمتری دارند، اما باید ازاکنون برای ایجاد درآمد‌های پایدار برنامه ریزی و اقدام عملی کنند.

وی اضافه کرد: شهرداران در سیل امسال باید کمترین امکانات پای کار بودند، اما باید چهره شهر‌ها در دوران پساسیل نیز زیباسازی و پاکسازی کامل شود که تحقق این مهم نیازمند یک حرکت جهادی و بسیجی توسط شهرداری‌ها است.

انتهای پیام/ر

پرداخت هزینه صدور پروانه مناطق سیل زده را به شهرداری‌ها

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.