رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از کاهش کاهش ۱۸ درصدی زندانیان استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:آمارزندانیان استان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس افزود:تعداد یک هزار و صد و شش نفر از زندانیان کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از تدوین برنامه‌های مدون در خصوص بازدید مستمر و هدفمند قضات از زندان‌های سراسر استان خبر داد و افزود: کسب رتبه هشتم کشوری در این حوزه دستاوردی حائز اهمیت برای دستگاه قضایی استان است.

علی صالحی برنامه ریزی برای استفاده از تأسیسات نوین قضایی به خصوص مجازات‌های جایگزین حبس و صدور دوازده هزار و دویست و پنجاه و پنج فقره حکم با استفاده از این تأسیسات را بخشی از اقدامات دادگستری هرمزگان در ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی از محور‌های مهم و مؤثر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه اصلاح مددجویان است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین بر لزوم بازدید منظم و مستمر قضات از بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌ها تأکید کرد و افزود: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات و پرونده‌ها، سبب کاهش فشار‌های روحی و روانی آنان می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در حوزه‌های امنیتی، عمرانی و اصلاح و تربیت مددجویان ابراز امیدواری کرد با اولویت بندی در برنامه‌ها و اقدامات زمینه اصلاح و تربیت مددجویان بیش از پیش فراهم شود و چالش‌های پیش رو مرتفع شود.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه با دیگر مسئولین قضایی استان ضمن بازدید از اندرزگاه و بخش‌های مختلف این ندامتگاه، از نزدیک با تعدادی از مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آن‌ها را جویا شد.

 

در جریان این دیدار رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات قضایی مددجویان پرداخت و مسئولین قضایی استان هرمزگان نیز پس از ملاقات چهره به چهره با هریک از زندانیان و استماع درخواست‌های آن‌ها دستورات لازم را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح شده صادر نمودند.

در ادامه برنامه بازدید از زندان مرکز بندرعباس جلسه شورای قضایی استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان وباحضور رؤسا و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه، معاوین دادگستری و دیگر اعضا برگزار شد.

 

انتهای پیام/ر

بازدید رئیس کل دادگستری هرمزگان از زندان مرکزی بندرعباس

برچسب ها: دادستان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار