رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: مردم اردبیل با وجود شرایط سخت اقتصادی کمک‌های بسزایی را به مددجویان کمیته امداد انجام داده اند و همچنین بیش از ۲ میلیارد تومان به سیل زدگان کشور کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ظهر امروز در جلسه با استاندار اردبیل که در کمیته امداد امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد؛ گفت: طی ۴ سال گذشته این چهارمین باری است که به اردبیل سفر می‌کنیم و این استان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های بالایی را دارد.

وی افزود: استان اردبیل مردم خوب و ریشه داری دارد که به موضوعات مختلف نگاه معنوی دارند و از مردم فهیم اردبیل به خاطر کمک‌های فراوانی که به سیل زدگان و دیگر مددجویان انجام داده اند نهایت تشکر را دارم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به افزایش میزان کمک‌های مردمی اردبیل نسبت به سال‌های قبل گفت: سال ۹۷ از نظر اقتصای سال سختی بود که با این وجود باز مردم اردبیل با کمک ۳۵ میلیارد تومانی به نیازمندان، نشان دادند که حتی در شرایط سخت نیز بحث انفاق در اولویت قرار دارد.

فتاح تشریح کرد: بررسی آمار سه ماهه اول سال جاری نیز نشان می‌دهد مردم اردبیل باز به شکل گسترده‌ای در بحث کمک به مددجویان و به خصوص سیل زدگان گام برداشته اند، به طوری که مردم اردبیل تا بدین لحظه بیش از ۲ میلیارد تومان به سیل زدگان کشور کمک کرده اند.

وی تاکید کرد: ۲ هزار ۳۰۰ خانوار مددجو شناسایی شده است که نیاز به مسکن دارند طبق تفاهم نامه‌ای که با استانداری اردبیل عقد کردیم، قرار شد ۵ درصد اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مسکن برای این مددجویان از طریق منابع دولتی و ۵۰ درصد مابقی نیز توسط کمیته امداد و کمک‌های مردمی تامین شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ساخت یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان اردبیل در حالی آغاز می‌شود که عملیات احداث هزار ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر با مساعدت انجام شده توسط دولت به زودی آغاز خواهد شد تا تمام مددجویان شناسایی شده صاحب مسکن شوند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل عنوان کرد: سال قبل بیش ۵۰ میلیارد تومان وام در حوزه‌های مختلف توسط کمیته امداد اردبیل با جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه از بانک‌ها پرداخت شد که امسال با اهتمام دستگاه‌های اجرایی ذی ربط این میزان وام نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

ساخت مسکن برای مددجویان اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.