معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: روند افت آب‌های زیرزمینی در استان از ۱۶۸ سانتیمتر طی سالیان گذشته به زیر ۱۰۰ سانتی متر کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه: روند افت آب‌های زیرزمینی در استان از ۱۶۸ سانتیمتر طی سالیان گذشته به زیر ۱۰۰ سانتی متر کاهش یافته است، گفت: برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، استان قزوین را موظف کرده است تا با انجام اقدامات لازم کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را به صفر برساند.

فرخ زاد افزود: اگرچه استان قزوین از ابتدای امسال با بارندگی‌های شدیدی همراه بود، اما این حجم باران هرگز نمی‌تواند خشکسالی‌های گذشته را جبران کند و همواره سیاست‌های سازگاری با کم آبی و راهبرد‌های شورای حفاظت از منابع آبی ادامه دارد.

فرخ زاد به کنترل و برخورد در زمینه برداشت‌های بی رویه آب تاکید کرد و گفت: این اقدامات همچنان از سوی شرکت آب منطقه‌ای در حال پیگیری است و همه دستگاه‌ها باید در زمینه صرفه جویی مصرف آب برنامه‌های خودشان را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید برای اصلاح الگوی آبیاری در اراضی کشاورزی فرهنگ سازی و برنامه‌ها را پیگیری کند، اظهار داشت: الگوی کشت باید به سمتی حرکت کند تا افزون بر کاهش مصرف آب، با افزایش راندمان تولید همراه شود.

انتهای پیام/ک

روند افت آب‌های زیرزمینی به زیر ۱۰۰ سانتی متر کاهش یافته است

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.