مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور در قزوین گفت: بسیج مهندسان دو طرح صنعت یارا و جهاد روشنایی را با همکاری دولت اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور در جلسه هم اندیشی طرح صنعت یارا وجهاد روشنایی در قزوین تاکید کرد: این دو طرح با مشارکت و همکاری دولت برای تولید انرژی و کمک به رونق واحد‌های تولیدی اجرا می‌شود.

شهبازی افزود: کشور ایران جز کشور‌های برخودار از انرژی خورشید است و بین ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ کیلو وات ساعت در متر مربع نور خورشید بر سرزمین ایران ساطع می‌شود.

وی اضافه کرد: با آموزش جهادگران در احداث نیروگاه و نصب سلول‌های خورشیدی می‌توان از این طریق ضمن کمک به تولید انرژی برای افراد کمک درآمد و کم برخوردار هم درآمد زای کرد.

شهبازی تاکید کرد:در حال حاصر برای تولید برق به روش مرسوم با مشکل مواجه ایم و برای حل این مسئله به سمت راه اندازی نیروگاه خورشیدی رفته ایم.

به گفته مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور، پایش عارضه یابی صنایع کوچک و ارتباط آن با صنایع بزرگ یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج برای کمک به صنعت و رونق تولید است.

شهبازی افزود: بسیج مهندسان برای همکارای با استانداری قزوین در هر دو زمینه آماده است.

همچنین در این جلسه علیخانی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استان روحیه جهادی را راه حل مشکلات صنعت دانست و افزود: با کمک سازمان بسیج مهندسان در سال رونق تولید اقتصادی می‌توانیم قدم‌های محکم تری برداریم.

علیخانی افزود: در حال حاضر مجوز ساخت ۱۳۴ نیروگاه بادی و خورشیدی در استان صادر شده که ۲۷ مورد آن عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ک

جلسه هم اندیشی طرح صنعت یارا وجهاد روشنایی در قزوین

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.