عضوهیئت علمی و استادیار دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: به کارگیری خرد در سازمان‌های دولتی می‌تواند در راستای ارتقای مهارت مدیران باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، ظهر امروز پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت با موضوع رابطه رویکرد‌های نوین مدیریت منابع انسانی با خرد سازمانی دفاع شد.


رجایی عضوهیئت علمی و استادیار دانشگاه پیام نور بیرجند و استاد راهنمای این پایان نامه در حاشیه‌ی این دفاعیه گفت: خرد بالاتر از دانش است و بر محور‌هایی مانند اخلاقیات، تحمل وانتقاد پذیری تاکید می‌کند.


وی در خصوص اثرات مفید این پایان نامه در استان افزود: به کار گیری خرد در سازمان‌های دولتی ایران و به طور خاص در بیرجند می‌تواند مفید ودر راستای ارتقای مهارت‌های مدیران سازمان‌ها باشد تا اقدامات منطقی در دستور کار آن‌ها قرار گیرد.


رجایی در خصوص این سوال که آیا این پایان نامه می‌تواند کاربرد عملی داشته باشد گفت: با استفاده از پیشنهادات مطرح شده در این پایان نامه قابلیت پیاده سازی در سازمان‌ها را دارد.


عضوهیئت علمی و استادیار دانشگاه پیام نور بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود ۷ پایان نامه در درشته مدیریت دفاع شده است گفت: سعی شده تا این پایان نامه‌ها موضوعات روز را بیان کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به پایان نامه‌هایی در زمینه ارزش و سازما نهای هیبریدی، کارکنان دانشی (ایجاد شرایط مناسب برای بهره وری کارکنان دانشی مانند اعضای هئیت علمی) اشاره کرد.


وی با اشاره به اینکه در دانشگاه پیام نور پایان نامه‌های جدید با موضوعات به روز به دانشجویان داده میشود که تاکنون رضایت بخش بوده است. بیان کرد: این موضوعات تا حدودی کاربردی هستند و اگر پیشنهادات مطرح شده در این پایان نامه‌ها در سازمان‌ها استفاده شود منجر به منعطف شدن و پاسخ گوشدن آن‌ها نسبت تغییرات محیطی می‌شوند.


مظفرنیا دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور بیرجند در خصوص کاربرد و مخاطبین پایان نامه دفاع شده خود گفت: این مقوله بیشتر برای سازمانها و مدیران سازمانی است، زیرا آن‌ها تصمیمات حساسی می‌گیرند.


وی در ادامه افزود: برای مثال در یک مدل آن که دولت الکترونیک است باعث جلوگیری از کاغذ بازی‌ها می‌شود که باعث مصرف کم کاغذ می‌شود ودر نهایت در قطع درختان تاثیر می‌گذارد.


مظفرنیا با بیان اینکه انجام این پایاین نامه حدود ۱۳ ماه طول کشید گفت: برای آن حدود ۲۰ مقاله لاتین ترجمه شد.

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور بیرجند ادامه داد: برای این پایاین نامه دوسری پرسشنامه توزیع شد که در مرحله اول برای حذف شدن سوالات زاید بین ۳۰ نفر و در مرحله دوم بین ۱۸۲ نفر از کارکنان دانشگاه بیرجند توزیع و جمع آوری شد.


وی با بیان اینکه مقوله مدیرت منابع انسانی سبز به عنوان یک مدیریت جدید است. گفت: مدیرت منابع انسانی سبز به تمام تصمیم گیری‌های تاثیر گذار مدیران در امور زیست محیطی گفته می‌شود مانند لایه ازون که تصمیم گیری مدیران کارخانه‌ها در لایه ازون تاثیر گذار است و می‌تواند باعث خرابی آن شود.

انتهای پیام/ب

مدیرت منابع انسانی سبز ؛ یک مدیریت جدید حامی محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.