دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد ناتو قصد ندارد برای همیشه در افغانستان بماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد ناتو قصد ندارد برای همیشه در افغانستان بماند.

ینس استولتنبرگ گفت: حضور ناتو در افغانستان بزرگترین و تنها عملیات نظامی ما در خارج از قلمرو ناتو بوده است لذا این ماموریتی بسیار مهم برای ناتو بوده و خواهد بود.

دبیر کل ناتو در ادامه افزود: ناتو پس از حمله‌ تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به خاک آمریکا به جنگ در افغانستان ورود پیدا کرد.

استولتنبرگ در ادامه ادعا کرد: ما شاهد بودیم افغانستان به بستری برای آموزش و سازماندهی برای حمله به کشور‌های ما تبدیل شده است و چنین چیزی نباید ادامه پیدا می‌کرد. اگر چه حملات یازده سپتامبر در آمریکا اتفاق افتاد، اما حملات دیگری را نیز در مادرید، لندن، پاریس و در کل کشور‌های غربی شاهد بودیم؛ این حمله در واقع حمله‌ای بود که از سوی گروه تروریستی القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی ضد ما ترتیب داده شده بود. از این رو ما در افغانستان حضور داریم تا از منافع خود و امنیت کشورهامان محافظت کنیم؛ این موضوع برای کشور‌های هم پیمان ناتو و شرکا از آن جهت اهمیت داشته که از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاهی برای تروریست‌های بین المللی جلوگیری شود و ما در همراهی با نیرو‌های ملی افغانستان توانستیم تلاش تروریست‌های بین المللی را برای ایجاد پناهگاه امن در افغانستان ناکام بگذاریم؛ این کار ساده‌ای نیست و همه‌ ما بهایش را پرداخت کرده ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار