مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان در خصوص نوبت دهی سونوگرافی سرپایی و تصویر منتشر شده در فضای مجازی، جوابیه‌ای صادر نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حکیم عطشانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان در خصوص نوبت دهی سونوگرافی سرپایی و تصویری که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، جوابیه‌ای صادر کرد.

جوابیه رییس شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان در خصوص نوبت دهی سونوگرافی سرپایی

در این جوابیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

برای تنویر افکار عمومی در خصوص عکسی که به اصطلاح مردم را در صف نوبت سونوگرافی در شهرستان دشت آزادگان نشان می‌دهد و در فضای مجازی به شکل گسترده‌ای در حال انتشار است موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

در نیمه دوم سال ۹۷ و پس از جذب یک پزشک متخصص رادیولوژی تمام وقت، ۴ روز در هفته سونوگرافی فعال بوده و بطور میانگین ۴۰ نفر در روز بصورت سرپایی ویزیت می‌شوند که قابل مقایسه با سال قبل نیست. برای مثال و براساس آمار ثبت شده در سیستم بیمارستان his در خرداد ۹۷، ۷ روز سرپایی و خرداد ۹۸، ۲۰ روز بیماران بصورت سرپایی ویزیت شده اند.

کل بیماران ویزیت شده در خرداد ۹۷، اعم از سرپایی، بستری و بستری موقت ۳۰۸ مورد، اما کل بیماران ویزیت شده در خرداد ۹۸ اعم از سرپایی، بستری و بستری موقت ۸۸۳ مورد است.

پس از افتتاح بیمارستان شهدای نفت سوسنگرد و استقرار یک دستگاه سونوگرافی در آن، کلیه موارد اورژانسی و بستری در آن بیمارستان علاوه بر بیمارستان چمران بصورت منظم و فوری ویزیت می‌شوند.

با توجه به اینکه شهرستان دارای یک متخصص ثابت است، ولی این شهرستان با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه یک نفر رزیدنت را جذب نموده که علاوه بر ۲۳ روزی که متخصص تمام وقت حضور دارد، مابقی ایام نیز سونوگرافی در خود شهرستان انجام شود و هیچ موردی بخاطر نبود سونوگرافی به جای دیگری ارجاع داده نشود.

در خصوص عکس مورد نظر نیز همانگونه که در عکس قابل ملاحظه است، فردی که هیچگونه ارتباطی به سیستم درمان ندارد، در خارج از تایم کاری درمانگاه و در بیرون درمانگاه فقط و فقط برای تحمیل خواسته خود به سیستم و منافع شخصی اقدام به تهیه لیست نموده که پرسنل درمانگاه برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم این لیست رو باطل می‌نمایند.

لازم به ذکر است کلینیک تخصصی این شهرستان هم اکنون به مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه و حتی حمیدیه با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌نماید.

انتهای پیام/گ

تکذیب یک شایعه در فضای مجازی

برچسب ها: اخبار پزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاضلی
۱۸:۰۹ ۰۷ تير ۱۳۹۸
این صف برای سونوگرافی و دکتر متخصص همیشه وجود دارد بطوریه اول صبح ساعت 5 صبح برا اسم نویسی و ساعت 8 برا نوبت گرفتن و پرداخت ویزیت و سپس تا ظهر باید منتظر دکتر ماند که چه ساعتی دلش بخاد بیاد اگر هم شکایت کنیم می گویند دکتر متخصص اگه اعتراض کنیم به شهرستان نمیاد و رئیس بیمارستان باید با سلام و صلوات باش برخورد کند . برای راستی ازمایی کافیه یک بار سرزده و بصورت ناشناس مراجعه بفرمائید