مهدی سنایی به دعوت رئیس جمهور داغستان و به منظور دیدار با مقامات دولتی، علمی و دانشگاهی داغستان عازم ماخاچ قلعه مرکز این جمهوری گردید.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت کشورمان در مسکو، به دعوت رئیس جمهور داغستان، مهدی سنایی سفیر کشورمان به منظور دیدار با مقامات دولتی، علمی و دانشگاهی داغستان عازم ماخاچ قلعه مرکز این جمهوری گردید.

دیدار و ملاقات با رئیس جمهور داغستان، وزیر اقتصاد و توسعه منطقه ای، و رئیس دانشگاه دولتی این جمهوری و همچنین رونمایی از مجسمه یادبود حافظ شیرازی در محوطه دانشکده زبانشناسی دانشگاه دولتی داغستان از جمله برنامه‌های سنایی در سفر خود به ماخاچ قلعه مرکز جمهوری داغستان بود.
 
سفیر ایران در مسکو وارد داغستان شد

همچنین در این سفر، سفیر کشورمان علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس شورای دانشمندان دانشگاه دولتی داغستان و دریافت درجه استاد افتخاری این دانشگاه، در سومین کنفرانس علمی بین المللی "خوانش عثمانوف" حضور یافته و از آثار ایرانی اهدایی سفارت جمهوری اسلامی ایران به موزه ملی داغستان رونمایی نمود.

عثمانوف از ایران شناسان شهیر، مترجم قرآن کریم و مصحح شاهنامه است که نقش مهمی در تحکیم و گسترش روابط فرهنگی و مذهبی ایران و داغستان ایفا کرده است.

گفتنی است، جمهوری داغِستان یکی از ۸۵ واحد فدرال کشور روسیه است که در سواحل غربی دریای خزر و در قسمت شرقی ناحیه قفقاز واقع شده‌است. مرکز و بزرگترین شهر آن مَخاچ‌قلعه نام دارد که در سواحل دریای خزر بنا شده‌است. پس از شهر مخاچ‌قلعه، شهر دربند مهم‌ترین شهر این جمهوری به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار