مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید استان کرمانشاه گفت: جشن‌های بین‌المللی زیر سایه خورشید در بعد فرهنگی می‌تواند بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، حمیدرضا فرخشاهی با بیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید هر سال در ایران و چند کشور جهان بهمناسبت ولادت حصرت امام رضا (ع) و دهه کرامت برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشن‌های بین‌المللی زیر سایه خورشید و اهداف مختلفی را در عرصه‌های مختلف دنبال می‌کند که با تشکیل جلساتی با حضور مسئولان قرار شد که تیم‌هایی کلان در حوزه‌های مختلف فرهنگی قرار شد که در شورای اداری شهرستان‌ها برگزار و از ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی و عظیم برای تبدیل شدن به یک رویداد بهره گرفته شود.

مسئول برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید استان کرمانشاه گفت: برای اینکه برنامه‌ای تبدیل به رویداد شود ضلع مردم، محتوای جذاب لازم است که در ضلع مردم راهکار‌های عملیاتی باید طراحی شود که مردم در شهرستان‌هایی که میزبان کاروان خدام رضوی هستند حضور داشته و استقبال لازم را داشته باشند و اگر برنامه‌ها تاثیر‌گذار باشد باید از محتوا جذاب باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته همواره کاروان رضوی در مناطق مختلف حاضر می‌شوند، افزود: این در حالی است که کشوری مانند عربستان سعودی با صرف هزینه‌های گزاف درصدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، اما حضور کاروان خدام خاطرات زیبایی را در مناطق مختلف بجای گذاشته که با بهره‌برداری فرهنگی از آن می‌توان بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی بیان  کرد: سال گذشته در ایام دهه کرامت جشن زیر سایه خورشید در مناطق مختلف اورامانات و در مسجد شافعی شهر کرمانشاه نیز برگزار شد و همچنین این کاروان با توجه به شعار سال «تولید و اقتصاد مقاومتی» وارد شهرک‌های صنعتی شد و که با حضور با برکت معنوی موجب رزق و روزی و شادمانی کارگران و کارکنان در شهرک صنعتی شد.

فرخشاهی با بیان اینکه در زمینه حوزه اجتماعی نیز برنامه‌های برگزارشد؛ خاطرنشان کرد: مراسمی با عنوان «با اجازه امام رضا (ع)» در شهر کرمانشاه با حضور بیش از ۴۰ زوج که توانایی برگزاری مراسم جشن عروسی را نداشتند، برگزار شد.

مسؤول برگزاری جشن‌های بین‌المللی زیرسایه خورشید، گفت: در ایام دهه کرامت فرصت عظیمی فراهم می‌شود که با حضور افراد در مساجد به شبهات دینی پاسخ داده شود و بیش از هزار حدیث از امام رضا (ع) نشر داده شود و به‌منظور ترویج حفظ سلامت مردم طب الرض، طب رضوی و اسلامی نشر داده شود که سال گذشته طی فراخوانی پزشکان در سطح شهر‌ها و روستا‌ها اقدام به ویزیت رایگان مردم کردند.

فرخشاهی همچنین به مسئله زکات کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه پرداخت زکات کشاورزان نیز احادیثی که از امام رضا (ع) وجود دارد فرصتی است که در این ایام نشر داده شود و دهه کرامت فرصتی است نه مسائل اسلامی تبدیل به راهکار شده و با توجه به ظرفیت عظیمی که دارد در برابر جنگ نرم از آن استفاده کرد.

وی گفت: ما تجلیل از نخبگان و چهره‌های ماندگار را در زمینه‌های مختلف داریم و این فرصتی است که برای جوانان الگوسازی شود و آرامش امروز ما به برکت وجود بارگاه امام رضا (ع) است و باید از ظرفیت رسانه، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری اداره‌ها استان در راستای انعکاس برنامه‌ها استفاده شود که در این ایام پیاده‌روی خانوادگی نیز در کرمانشاه برگزار و با شرکت در این جشن‌ها شور و نشاط در مردم ایجاد می‌شود.

انتهای  پیام/ز

 

برگزاری جشن‌های بین‌المللی زیرسایه خورشید

برچسب ها: ائمه اطهار ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.