رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: با عملیاتی شدن طرح بسیج ملی کنترل فشار خون و پوشش نزدیک به ۷۵ درصدی جمعیت تابعه این دانشگاه موفق به کسب رتبه اول در منطقه آمایشی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شدیم.

رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی بم در طرح پایش فشارخونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در نشست خبری با موضوع بسیج ملی کنترل فشارخون و مسائل مربوط به بیمارستان پاستور گفت : طرح ملی پرونده سلامت الکترونیک که از وعده‌های رئیس جمهوری بوده است محقق شده و از مزایای آن کاهش هزینه ها، کسب آمار جدید و ذخیره اطلاعات و بازیابی آن در بانک اطلاعاتی و کمک به آموزش و تحقیقات در هر نقطه درمانی است به گونه‌ای که با اجرای این طرح انقلابی در حوزه سلامت رخ داده است.

عباس زاده ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: اجرای پرونده سلامت الکترونیک پزشکی خانواده از جمله اهداف نظام سلامت در برنامه ششم توسعه است.

وی اظهار داشت: در این طرح ۴۴ دانشگاه با ۸۵ درصد پوشش جمعیتی شرکت کردند که دانشگاه علوم پزشکی بم نیز جزو این دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشخص شد ۶۸ درصد از مردم فشار خون نرمال دارند و ۳۲ درصد باقی مانده در معرض فشارخون بالا و یا مبتلا به فشارخون بالا هستند و ۱۰ درصد از این جمعیت از داشتن فشار خون بالا آگاهی نداشتند و حدود ۱۱.۵ درصد با دارو در حال کنترل فشارخونشان بودند.

وی ضمن اشاره به وضعیت مالی دانشگاه علوم پزشکی بم اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در شرایط تحریم این دانشگاه پروژه‌های عمرانی را نه متوقف کرده و نه از آن کاسته بلکه پروژه‌ها با سرعت بیشتری در حال انجام هستند و اولویت اصلی ما مسائل حیاتی، تامین تجهیزات پزشکی، تامین دارو‌های مورد نیاز اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی است.

عباس زاده درباره حضور احشام در سطح شهر عنوان کرد: وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر اماکن و سلامت شهری است و در حوزه شهری شهرداری باید ورود کند، بهداشت فقط در صورت شکایات مردمی حضور پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بم تصریح کرد: از سال ۸۳ تا سال ۹۷ کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته، اما از فروردین امسال تا به امروز حدود ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته عباس زاده این بیمارستان از تمامی استاندارد‌ها بهره‌مند خواهد شد و با توجه به اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده طبق تفاهم نامه تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد. ییس دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص موافقت قطعی با تاسیس دانشگاه بم توضیح داد: در سال ۹۰ با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه موافقت اصولی شده بود که با تلاش و طی گذراندن فرایند‌ها امسال مجوز قطعی آن صادر شد و هم اکنون جزو دانشگاه‌های کشوری قرار گرفتیم و می‌توانیم با درخواست رشته‌ها و دانشکده جدید در جهت توسعه دانشگاه گام‌های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار