جمهوری کوزوو با تبعیت از مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه مقاومت، شاخه نظامی جنبش حزب‌الله لبنان را به عنوان یک «گروه تروریستی» معرفی کرد.

کوزوو شاخه نظامی حزب الله را تروریستی اعلام کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جمهوری کوزوو در پیروی از سیاست اتحادیه اروپا جنبش حزب الله لبنان را به عنوان یک «گروه تروریستی» معرفی کرد.

بنا به گزارش گازتا اکسپرس، دولت پریشتینا سیاست اتحادیه اروپا را در پیش گرفته و شاخه نظامی حزب‌الله را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد.

رانلد لودر، رئیس کنگره جهانی یهودیان ضمن مطرح کردن ادعاهایی بی‌اساس علیه جنبش حزب‌ الله، از اقدام دولت کوزوو استقبال کرد.

پیشتر آمریکا، کانادا، اتحادیه عرب، رژیم صهیونیستی، هلند و انگلیس حزب الله لبنان (شاخه سیاسی و نظامی) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دادند. آلمان و اتحادیه اروپا نیز تنها شاخه نظامی این جنبش مقاومت را جز گروه‌های تروریستی معرفی کردند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در منفک کردن شاخه سیاسی و نظامی این جنبش، آن را بدعتی طراحی شده از سوی انگلیس دانست.

روزنامه اینترنتی رأی الیوم پیشتر در خصوص تصمیم انگلیس برای اعلام حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی، گزارش داد این اقدام نتیجه تحریک‌های آمریکا و صهیونیست‌هایی است که تلاش می‌کنند حزب الله را به عنوان یکی از تشکل‌های اساسی لبنان از دیگر تشکل‌ها جدا کنند و شاید اگر حزب الله هزار سال در سوریه می‌جنگید و تهدیدی برای تل آویو نبود یا با این رژیم) توافقنامه‌ای امضا می‌کرد، امروز تروریست نامیده نمی‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۸ تير ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار