رییس اداره جهاد کشاورزی فریدن گفت: پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۱۴ هزار تن علوفه خشک از مزارع فریدن برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رامین رستمی رییس جهاد کشاورزی فریدن افزود: کشت علوفه‌ای در فریدن شامل یونجه، اسپرس، شبدر، ماشک و حلر بوده که برداشت آن‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی سه تا چهار چین در سال است.

به گفته وی پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۱۴ هزار تن علوفه خشک از مزارع فریدن برداشت شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی فریدن از کشت سیب زمینی در سطح سه هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: ارقام کشت شده شامل آگریا، آریندا، ساوالان، سیلوا، بامبا، جلی، سانته، ساتینا و سانتاناست.

رستمی با بیان اینکه امسال ۹۰ هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: صد هکتار از مزارع فریدن به کشت سیب زمینی بذری اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود سه هزار تن محصول سیب زمینی بذری گواهی شده از این سطح برداشت شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی فریدن به کشت لوبیای چیتی، سفید و قرمز در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سال زراعی جاری کشت این محصول ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی امسال نزدیک به ۶۰۰ تن محصول لوبیا از مزارع فریدن برداشت می‌شود.

رستمی ادامه داد: امسال در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع فریدن سبزی و صیفی کشت شد و پیش بینی می‌شود افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی که بخش بیشتر آن به کشت کاهو و کلم اختصاص یافته است برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی فریدن خاطرنشان کرد: بارش‌های بهاری و کاهش دمای هوا موجب شد برداشت گل محمدی از باغ‌های این شهرستان که ۳۵ درصد افزایش داشته است، با تاخیر دو هفته‌ای آغاز شود.

به گفته وی امسال افزون بر ۲۸۰ تن گل محمدی در فریدن برداشت و برای گلاب گیری به کاشان صادر می‌شود.

فریدن با افزون بر ۷۵۰ هکتار باغ، ۳۰ هکتار مزرعه و تولید سالانه ۳۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی یکی از قطب‌های کشاورزی استان اصفهان است.

انتهای پیام/م

 

آغازبرداشت علوفه از مزارع فریدن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.