مردم فرانسه در ادامه اعتراضات هفتگی خود به سیاست‌های اقتصادی دولت مکرون در هفته سی و سوم در خیابان‌های سراسر فرانسه تجمع کردند.

اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه وارد هفته سی و سوم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، معترضان موسوم به جلیقه‌زرد‌ها امروز (شنبه) در ادامه اعتراضات هفتگی خود که به هفته سی و سوم رسیده است در سراسر فرانسه در خیابان‌ها تجمع کردند.

پلیس فرانسه به منظور متفرق کردن تجمع هزاران نفر در خیابان‌های پاریس از گاز اشک‌آور استفاده کرد. این معترضان شعار‌هایی علیه سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سر می‌دادند.

هفته گذشته نیز بنا بر آمار اعلام شده از سوی مقامات فرانسه، بیش از ۱۰ هزار نفر در خیابان‌ها تجمع کرده بودند.

از ماه نوامبر سال گذشته میلادی، به دنبال برنامه افزایش مالیات بر سوخت اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها شکل گرفت. دولت مکرون تلاش کرد با اعمال برخی از اصلاحات و برآورده ساختن برخی از خواسته‌های معترضان به این اعتراضات خاتمه دهد؛ اما آتش اعتراضات فروکش نکرد و شعله‌ورتر و فراگیرتر نیز شد و نارضایتی از سایر سیاست‌های دولت نیز به شعار‌های معترضان افزوده شد. از اواسط نوامبر تاکنون این اعتراضات بی‌وقفه هر شنبه برگزار شده است.

وزارت کشور فرانسه ماه گذشته میلادی اعلام کرد در جریان اعتراضات شش ماه گذشته در فرانسه حدود ۲۴۴۸ تظاهرکننده مجروح شده‌اند.

داده‌های رسمی همچنین نشان می‌دهد که علاوه بر آن، ۱۷۹۷ افسر پلیس هم در طول این شش ماه دچار جراحت شده‌اند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۵۷ تظاهرکننده در این اعتراضات به شدت آسیب دیده اند که از این تعداد ۲۴ نفر از ناحیه چشم و ۵ نفر از ناحیه دست بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار