رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد با آنکه تغییر نظام در ونزوئلا «زمان‌بر» است، واشنگتن چندین راهبرد مختلف برای این موضوع دارد.

ترامپ مدعی شد در خصوص تغییر نظام در ونزوئلا پنج راهبرد مختلف داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد تغییر نظام در ونزوئلا «زمان‌بر» است؛ اما مطمئنا واشنگتن در این خصوص راهبرد‌های زیادی در اختیار دارد.

ترامپ امروز (شنبه)، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن در خصوص ونزوئلا در جمع خبرنگاران مدعی شد: «ما راهبرد‌های بسیاری داریم. من پنج راهبرد مختلف دارم که هر لحظه می‌توانم آن را تغییر دهم. با این حال، با این دیدگاه که بیشترین کمک‌های بشردوستانه را به آن‌ها (ونزوئلا) برسانیم داریم آن‌ها را حمایت می‌کنیم». او در ادامه ادعا‌های خود و در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر احتمالی حکومت در ونزوئلا گفت: «اگر مجبور به انجام چنین کاری شویم، چیز‌های زیادی در چنته داریم. اما نمی‌خواهیم به آن اندازه‌ای که در ذهن شماست درگیر این موضوع شویم ... اما گزینه‌های بسیاری داریم ... می‌خواهیم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد».

ونزوئلا پس از آنکه در ماه ژانویه سال جاری میلادی خوان گوایدو، سرکرده مخالفان و رهبر مجلس ملی این کشور که از حمایت آمریکا نیز برخوردار است، خود را «رئیس‌جمهور موقت» و جانشین نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور اعلام کرد دچار بحران سیاسی شد. آمریکا و چند کشور متحد با آن بلافاصله حمایت خود را از گوایدو اعلام کردند و از مادورو خواستند از قدرت کنار برود. به دنبال این تحولات،  واشنگتن در چند دور تحریم‌هایی را علیه کاراکاس در بخش‌های مختلف اعمال کرد. در ماه آوریل نیز کودتایی از سوی گوایدو برای برکنار ساختن رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا طراحی شد که ناکام ماند و نظامیان این کشور حمایت و طرفداری خود از مادورو را اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار