ایمیل مارکتینگ تنها به منظور فروش آنلاین محصول کاربرد ندارد و هزینه‌ پایین و سهولت اجرای آن سبب شده تا در دسترس تمام کسب‌و‌کار‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که بازاریابی دیجیتال متولد شد شاخه‌هایی از خود را نیز متولد کرد که از میان آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ و یا همان بازاریابی ایمیلی اشاره کرد. نوعی از بازاریابی که مشتریان خود را می‌شناسد و به آن ها ایمیل ارسال می‌کند! شاید فکر کنید این موضوع راهکار ساده ای برای جذب مشتری باشد و همه از آن استفاده می‌کنند اما آیا می‌دانید، کدام کسب و کار‌ها از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؟!  ارسال ایمیل‌های تجاری به گروهی از افراد که در حال حاضر مشتری بالفعل یا بالقوه یک بنگاه محسوب می‌شوند، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته می‌شود. جالب است بدانید، در نظرسنجی که لیتموس (LITMUS) از بین ۳۷۲ دیجیتال مارکتر انجام داده بود، میانگین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را (۳۸:۱) محاسبه کرده بود. این بدین معناست که از هر ۳۸ گیرنده ایمیل یک نفر تبدیل به مشتری می‌گردد.

آیا میدانید؛ کدام کسب و کار‌ها از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؟! + ویژگی‌های منحصر به فرد ایمیل مارکتینگ

چه کسب و کار‌هایی از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؟

درباره این موضوع باید بگوییم که؛ اغلب سازمان‌هایی که حضور آنلاینِ پر رنگی دارند به دلیل این که برای مشتریانشان طی کردن مسیر از ایمیل به صفحه محصول تنها با یک کلیک میسر می‌شود، ترجیح می‌دهند از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند.

رقابت میان سایت‌های E-Commerce (تجارت الکترونیک) شدید است و بازاریابی ایمیلی برای آن‌ها روشی ثابت شده به منظور درگیر کردن مشتری و ایجاد تمایز با دیگر شرکت‌هاست.  البته ایمیل مارکتینگ تنها به منظور فروش آنلاین محصول کاربرد ندارد، سازمان‌های غیرانتفاعی و کمپین‌های سیاسی نیز از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط داشتن با حامیان و اهداکنندگان بهره می‌گیرند. هزینه‌ی پایین و سهولت اجرا، بازاریابی ایمیلی را به ابزاری تبدیل کرده که تقریباً در دسترس تمام کسب و کار‌ها قرار دارد. یک سالن زیبایی کوچک هم می‌تواند فهرست ایمیلی تهیه کرده و برای خدمات ناخن یا کوتاهی مو کوپن تخفیف ارسال کند.

اندازه و پیچیدگی کمپین ایمیل مارکتینگِ این سالن ممکن است در حد کسب و کار‌های بزرگ نباشد، اما اگر صاحب سالن بداند ایمیل مارکتینگ چیست و کمپین را به درستی هدف‌گیری و اجرا کند، چه بسا نتیجه‌اش برای او رضایت‌بخش‌تر از کمپین‌های Email Marketing کسب و کار‌های بزرگی باشد که اجراکننده آن‌ها نمی‌داند ایمیل مارکتینگ چیست!

چرا ایمیل مارکتینگ منحصر به فرد است؟!

۱. ایمیل مارکتینگ به صرفه است

شما می توانید با بودجه کم، از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید ، چه در ماه ۲۰ هزار تومان هزینه کنید چه ۲ میلیون تومان در هر صورت می‌توانید به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید و موقعیت خود را بسنجید. البته آگاهی از نتایج ایمیل مارکتینگ می‌تواند افزایش بودجه شما را تضمین کند. برای شروع راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ خود نیازی نیست هزینه‌ای کنید.

آیا میدانید؛ کدام کسب و کار‌ها از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؟! + ویژگی‌های منحصر به فرد ایمیل مارکتینگ

بسیاری از شرکت‌ها هستند که برای شروع به شما تعدادی مخاطب رایگان می‌دهند. سایت‌های میلرلایت و میل چیمپ از آن دسته سایت‌ها هستند که با عضویت در این سایت‌ها می‌توانید تعداد محدودی ایمیل رایگان برای اعضای خود ارسال کنید. با جست و جو در گوگل می‌توانید تعداد زیادی از این سایت‌ها را پیدا کنید.

۲. بیش از آن چیزی که سرمایه گذاری می‌کنید برمی‌گردد

تحقیقات نشان داده است به ازای هر یک دلار هزینه در ایمیل مارکتینگ می‌توانید انتظار بازگشت حدود ۴۶ دلار را داشته باشید. بازاریابی ایمیل نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد. همان طور که اشاره شد برای شروع ایمیل مارکتینگ نیازی به سرمایه گذاری چند صد میلیونی نیست و می‌توانید با یک برنامه بسیار ساده آن را راه اندازی کنید و به مرور آن را توسعه دهید.

۳. هرکسی می‌تواند از ایمیل مارکتینگ سود ببرد

مزیت دیگر ایمیل مارکتینگ چند منظوره بودن آن است هزینه پایین و فراگیر بودن ایمیل آن را تقریبا برای هر شخص یا شرکتی دست یافتنی کرده است. باید بدانید، چه یک تجارت کوچک داشته باشید چه جز بهترین شرکت‌ها باشید می‌توانید به یک اندازه از مزایای آن سود ببرید. ممکن است بعضی از شرکت‌ها نتوانند از عهده راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی پر هزینه بر آیند، اما همه می‌توانند با برنامه ریزی روی یک ایمیل مارکتینگ دقیق سرمایه گذاری کنند.

آیا میدانید؛ کدام کسب و کار‌ها از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند؟! + ویژگی‌های منحصر به فرد ایمیل مارکتینگ

۴. قابل اندازه گیری است

آیا دوست دارید بدانید در ماه گذشته که در فلان مجله تبلیغ کرده این چند نفر تبلیغ شما را دیده اند و آیا نسبت به آن واکنشی نشان داده اند؟

آیا واقعا می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید؟ ایمیل مارکتینگ ابزاری است که شما می‌توانید تعداد مخاطبانی که تبلیغ شما را دیده اند و آیا از آن رضایت داشته اند را شناسایی کنید. شما با ایمیل مارکتینگ می‌توانید کمپین‌های ارسالی خود را کاملا مورد بررسی قرار دهید و در دفعات بعد موارد اصلاحی که باعث رشد کسب و کار شما می‌شود را پیاده سازی کنید.

۵. بسیار هدفمند است

اگر اطلاعاتی از قبیل سن، جنس و علایق مخاطبان خود بدست آورید همه چیز رای برای ایجاد کمپین هدفمند ایمیل خود محیا کرده اید. شما می‌توانید پیام‌ها یا محصولات مرتبط با آن‌ها را برایشان ارسال کنید به این ترتیب هر مخاطب ایمیلی بر اساس نیاز خود دریافت می‌کند و شما نیز آگاهی بیشتری از واکنش مخاطبین خود بدست می‌آورید. به این ترتیب می‌توانید ایمیل‌هایی به صورت کاملا هدفمند ارسال کنید.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار