کارگاه آموزشی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در کبودراهنگمصطفی سلطانی، مدیر مجتمع بهزیستی ندای مهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه اعتیاد به عنوان مخرب‌ترین آسیب اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: از این رو باید به صورت دقیق و اصولی با اتحادی همگانی و هماهنگی نهاد‌های متولی به بررسی ابعاد این معضل پرداخت تا راه‌های پیشگیری و کنترل آن را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد در همه سنین وجود دارد و دلایل گرایش به آن نیز در افراد با هم متفاوت است، اما این معضل در جوانانی به هیجان کاذب، کنجکاوی و لذت فرد باز می‌گردد و در آن‌ها تمایل به افزایش مصرف این مواد بیشتر خواهد شد ادامه داد: از این رو با همفکری میان همه نهاد‌های مسئول می‌توان بحث اعتیاد به مواد مخدر را ریشه‌ای حل کرد.

سلطانی با بیان اینکه هدف دشمن از رواج دادن انواع مواد مخدر در بین اقشار مختلف جامعه تیشه زدن به مقدسات و نظام مقدس جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها تاثیر بسزایی در آشنایی مردم بخصوص جوانان نسبت به عوارض این مواد افیونی دارد.

وی بیان کرد: باهجمه‌های زیاد فرهنگی که بیگانگان به کشور ما دارند وظیفه ما است که با برگزار کردن این برنامه‌ها و عمل کردن به دستورات دین مبین اسلام و نزدیک شدن به قرآن و معارف با مقابله با این‌گونه تهاجمات مبارزه کنیم.

وی افزود: پیشگیری کردن خیلی بهتر از درمان است با وجود مشکلاتی که امروز در کانون خانواده‌ها وجود دارد، حضور یک فرد معتاد در خانواده‌ها می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.

مدیر مجتمع بهزیستی ندای مهر هدف از برگزار کردن این کارگاه‌های آموزشی  را آشنا کردن خانواده‌ها به مضرات مواد مخدر دانست و گفت: برگزاری این نوع کارگاه‌ها می‌تواند تا حد زیادی باعث جلوگیری افرادی شود که ناخواسته وارد این بازی خطرناک می‌شوند که خود و خانواده خود را نابود می‌کنند.

گفتنی است؛ در این کارگاه آموزشی یک روزه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدربود، ۱۰۰ نفر از مدیران مدارس شهرستان کبودراهنگ، رئیس بهزیستی، فرمانده نیروی انتظامی، مدیر آموزش و پرورش وبا هدف آشنایی مدیران مدارس با راهکار‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد وبه میزبانی آموزش و پروش برگزار شد.
انتهای پیام/ج

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در کبودراهنگ برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.