عضو شورای شهر تهران با اشاره به نبود پله برقی در ایستگاه مترو شادمان از شهردار تهران خواست در یکی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو از این ایستگاه استفاده کند.

کاظمی/ تذکر عضو شورای شهر تهران به نبود پله برقی در مترو شادمان/ تقدیر از نیرو‌های سپاه برای سرنگونی پهباد آمریکاییبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه نهم تیرماه) برگزار شد، با اشاره به تقارن سالگرد شلیک ناو آمریکایی به پرواز شماره ۶۵۵ ایران ایر در خلیج فارس با سرنگونی پهباد آمریکایی توسط نیرو‌های سپاه پاسداران اظهار کرد: در حادثه شلیک به هواپیمای ایران ایر اقدامی غیر انسانی و وحشیانه انجام شد که شهادت ۲۰۰ نفر از هموطنانمان که بیش از ۶۰ نفرشان کودک بودند را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه همزمان با پهبادی که سرنگون شد، یک هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین به آسمان کشورمان تجاوز کرده بود، افزود: نیرو‌های مسلح کشورمان در اقدامی جوانمردانه و انسانی به دلیل حفظ جان آن ۳۵ نفر از هدف قرار دادن آن هواپیما خودداری کردند.

عضو شورای شهر تهران گفت: سرنگونی آن پهباد و در عین حال شلیک نکردن به هواپیمایی که سرنشین داشت، هر دو مستحق تقدیر است و به سهم خود از دلاوران سپاه پاسداران تقدیر می‌کنم.

حجت نظری با اشاره به تقدیر سران آمریکایی از عامل شلیک به هواپیمای ایرانی در خلیج فارس افزود: آن‌ها باید بدانند افکار عمومی جهان رفتار غیرانسانی ایالت متحده و رفتار انسانی ایران را با هم مقایسه کرده و بر اساس آن هم نتیجه خواهند گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که در تهران و یا در فرودگاه امام خمینی (ره) یادبودی برای جان باختگان هواپیمای ایران ایر ساخته شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه ضمن قدردانی از اقدام شهرداری بر حل مشکل پله برقی مقابل داروخانه ۱۳ آبان گفت: همچنان لازم است شهرداری با سرعت بیشتری نسبت به تعمیر پل‌های مکانیزه عابر و تبدیل پل‌های عادی به مکانیزه اقدام کند.

حجت نظری با بیان اینکه ایستگاه مترو شادمان یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های مترو است، تصریح کرد: بر این اساس در دی ماه گذشته خواستار حل مشکل پله برقی و آسانسور شدیم که شهردار تهران در ۵ اسفند قول داد که آسانسور‌های ایستگاه مترو شادمان برای هر دو خط ۲ و ۴ فعال شود.

وی افزود: شهردار علاوه بر این وعده داده بود که تا پایان اردیبهشت ۹۸ پله برقی ورودی جدید مترو شادمان آغاز به کار کند، اما تا به امروز این وعده اجرایی نشده است.

نظری افزود: پیشنهاد من این است که شهردار و جمعی از معاونان وی در یکی از سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ایستگاه شادمان خط عوض کرده با از این ایستگاه سفر خود را آغاز کنند تا ببینند که با هر توقف قطار چندین نفر که در میانشان افراد سالمند و توانیاب نیز حضور دارد، مجبورند ده‌ها پله را بالا و پایین کنند تا وارد ایستگاه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار