بنابر اعلام ­وزارت بازرگانی و اداره برنامه‌ریزی اقتصادی چین، پکن محدودیت‌های خود را در مورد سرمایه‌گذاری خارجی در برخی حوزه‌ها کاهش می‌دهد.

چین بازار‌های خود را بیش از پیش به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین از ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) از زمانی که پکن و واشنگتن تصمیم دارند مذاکرات تجاری خود را از سر بگیرند، محدودیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در بخش‌های جدید خود کاهش می‌دهد.

وزارت بازرگانی و اداره برنامه‌ریزی اقتصادی چین روز یکشنبه اعلام کردند بخش‌های حمل و نقل دریایی، گاز شهری، سالن‌های سینما، صنایع تفریحی و سرگرمی، برخی خدمات ارتباطی، توسعه و اکتشاف گاز و نفت از این پس با کاهش محدودیت یا لغو محدودیت‌ها برای سرمایه گذاری‌های خارجی رو به رو خواهند بود.

سرمایه گذاران خارجی مدت‌های طولانی از رویکرد ناعادلانه در بازار چین شکایت داشتند. چین یک فهرست منفی در اختیار دارد که دسترسی به برخی حوزه‌ها برای سرمایه گذاری خارجی تنها با اجازه دولت امکان پذیر است. قرار است از ۳۰ ژوئیه، این فهرست از ۴۸ مورد به ۴۰ مورد کاهش یابد.

این خبر یک روز پس از دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰، در فضای مناقشات تجاری دو کشور، اعلام شد.

روز شنبه روسای جمهور دو کشور برای ازسرگیری مذاکرات تجاری خود که در ماه مه متوقف شد، توافق کردند. چین و آمریکا از یک سال پیش درگیر مناقشات تجاری هستند و به طور متقابل تعرفه‌های گمرکی تنبیهی بر میلیارد‌ها دلار واردات سالانه یکدیگر اعمال کرده اند.

دولت ترامپ خواستار اصلاحات ساختاری از سوی پکن برای تضمین شرایط رقابت عادلانه کارفرمایان خارجی است.

نخست وزیر چین روز پنجشنبه از گشایش فزاینده در‌های بازار چین خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار